Pontos idő: 2024. március 28. 9:19




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 183 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Következő
 Értelmetlen esések 
Szerző Üzenet
Avatar

Motor: R1250GS
Hozzászólás Re: Értelmetlen esések
maguhs írta:
Elfogadom, hogy így látod, javarészt egyet is értek veled, de ettől még nem ez fog történni. Majd Bagelo megmondja, hogy mi lett a vége, de biztos vagyok benne, hogy szabálysértés megállapítása, és ezért pénzbírság és/vagy járművezetéstől eltiltás.
Láttam olyan esetet (és ez volt a legközelebbi ahhoz, hogy úgy legyen, ahogy mondod), amikor a gyönyörű napsütéses téli időben normál száraz úton haladt az autóval az ember, és teljesen váratlanul egy kanyarba ért, ahol olyan szerencsétlen időjárási mikroklíma alakult ki, hogy tükörjég volt az úton. Emberünk leesett az útról, elkaszálva egy másik autót, és bár erre bárki, még én is hajlamos vagyok azt mondani, hogy kívül álló ok miatt történt, SIMÁN elkaszálták szerencsétlent a bíróságon, mondván nem az útviszonyoknak megfelelően vezetett.
Ezért mondom, hogy szép dolog amit írsz, és egyetértek veled, hogy helye lenne ilyen esetben a felmentésnek, de nem ez a gyakorlat. És nincs golyóálló/mindentvivő ügyvéd... :roll:
Egyébként csak az a kanyar volt rossz minőségű, és pozitív kátyús, előtte az út hibátlan volt?

Hát majd meglátjuk.
Az út minősége egyébként szar volt, de NEM annyira, hogy ez a baleset okozója lehetne. Igazából semmi olyan körülmény nem volt, amit ráhúzhatnának Bagelora.. Ezért mondom, hogy (jogszerűen) nem meszelhetik el. Amikor elérte az út szélét, szerintem már 60-nál nem mehetett többel. Az út szélétől az a pont, ahol a motor megállt, kb. 10m-re volt, menetirányban előre. Ha gyorsan ment volna, nem oda érkezik. Féknyom semmi, tehát még azt sem mondhatják, hogy döngetett, de az utsó pillanatban fékezett le.. Egyszerűen hibázott, ami bárkivel előfordulhat és nem szabálysértési tétel a véleményem szerint.
Szal kíváncsi leszek, mivel próbálják indokolni ha elmeszelik..

_________________
If this is heaven, I'm not afraid of hell...


2010. június 17. 14:38
Profil ICQ

Motor: 2001 Suzuki Bandit GSF 1200 S
Hozzászólás Re: Értelmetlen esések
Elfogadom, hogy így látod, javarészt egyet is értek veled, de ettől még nem ez fog történni. Majd Bagelo megmondja, hogy mi lett a vége, de biztos vagyok benne, hogy szabálysértés megállapítása, és ezért pénzbírság és/vagy járművezetéstől eltiltás.
Láttam olyan esetet (és ez volt a legközelebbi ahhoz, hogy úgy legyen, ahogy mondod), amikor a gyönyörű napsütéses téli időben normál száraz úton haladt az autóval az ember, és teljesen váratlanul egy kanyarba ért, ahol olyan szerencsétlen időjárási mikroklíma alakult ki, hogy tükörjég volt az úton. Emberünk leesett az útról, elkaszálva egy másik autót, és bár erre bárki, még én is hajlamos vagyok azt mondani, hogy kívül álló ok miatt történt, SIMÁN elkaszálták szerencsétlent a bíróságon, mondván nem az útviszonyoknak megfelelően vezetett.
Ezért mondom, hogy szép dolog amit írsz, és egyetértek veled, hogy helye lenne ilyen esetben a felmentésnek, de nem ez a gyakorlat. És nincs golyóálló/mindentvivő ügyvéd... :roll:
Egyébként csak az a kanyar volt rossz minőségű, és pozitív kátyús, előtte az út hibátlan volt?


2010. június 17. 14:15
Profil
Avatar

Motor: R1250GS
Hozzászólás Re: Értelmetlen esések
maguhs írta:
(4) A jármű sebességét az (1)-(3) bekezdésben említett sebességhatárokon belül úgy kell megválasztani, hogy a vezető járművét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül és minden olyan akadály előtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell.

Nos pontosan itt van a kutya elásva. Ugyanis nem volt ott semmi olyan akadály, ami miatt meg kellett volna állnia. Sőt olyan sem volt, amit később vett volna észre. Egyszerűen elhibázta a kanyart még mielőtt belement volna. Ennyi.
maguhs írta:

Ez a relatív gyorshajtás. És megáll, hidd el nekem, lehet, hogy így-úgy csökkentik a büntetést, de a felelősségét megállapítják. Az tiszta sor, hogy utólagosan állapítja meg a hatóság, de ezt követte el Bagelo. Nem az útviszonyoknak megfelelően vezetett, rosszul mérte fel a kanyar ívét, a kátyúkat, ezért látogatta meg az árkot.

Ez LENNE a relatív gyorshajtás. Csakhogy a relatív gyorshajtás olyan esetekre vonatkozik, amire neki számítania kell! Pl. eső, van vagy köd. Vagy, ha előtte halad valaki, akkor számítania kell arra, hogy bármikor fékezhet, de nem kell számítania olyan dolgokra, mint például egy ELŐRE NEM JELZETT kátyús útszakasz.
Ezért fizetnek az útkezelők a tönkrement futóművekért mint a katonatiszt és ezért teszik ki az egyenetlen úttest táblát mindenhova, hogy mégse kelljen fizetniük. Ha ugyanis kint van a tábla, akkor számítanod kell rá, hogy kátyú jöhet. De ha nincs, akkor nem. És ha mégis jön a kátyú és te elperecelsz miatta, akkor nem te vagy a hibás. Sőt, fizet az útkezelő. Egyébként ezt hívják a kreszben "bizalmi elv"-nek. Vagyis számíthatsz rá, hogy mások is (az útkezelő is pl.) betartják az előírásokat. Különben nem mehetnél semennyivel, mivel folyton arra kellene készülnöd, hogy bármi megtörténhet. A kresz nem azt írja elő, hogy számíts BÁRMIRE, ami elvben megtörténhet!! Akkor nem mehetnél semennyivel, mert egy meteor is becsapódhat előtted és nem tudsz megállni az kráter előtt!
Amikor azt írtam, hogy utólag derül ki a relatív gyorshajtás, az arra vonatkozott, hogy a baleset pillanatában és azt megelőzően SEMMI olyan körülmény nem volt ismert számára, ami miatt neki annál is jobban le kellett volna lassítania, mint azt tette. (Az előírt sebességhatár ALÁ ment így is) Az hogy belement az árokba, UTÓLAG tenné szükségessé a további lassítást, de a baleset ELŐTT azt semmi sem indokolta. Egyébként nézd meg a helyszíni képeket. A helyszínt és a helyzetet ismerve egyértelmű, hogy NEM gyorshajtás (sem relatív, sem tényleges) okozta a balesetet, hanem a vezető hibája. És azt nem szankcionálja a kresz. Mint ahogy azt sem, ha álló helyzetben elborulsz a motorral és eltöröd a kezed.
maguhs írta:

A gyorshajtás meg nem az, ha 10 mp-ig túlléped. Elég fél másodperc, amikor kattan a fotó, a KRESZ-ben nincs ilyen, hogy 10, vagy 15 mp-ig kell elkövetni. Egy pillanatig sem szabad túllépni.

Ez nyilvánvaló, de a bizonyításnak is vannak szabályai. Mint ahogy pl. a jogtalanul szerzett bizonyítékot NEM veheti figyelembe a bíróság. Tehát, ha szabálytalanul mértek be, akkor hiába mentél te tényleg gyorsan, a bíróság nem veheti figyelembe a bizonyítékot. De ez nagyon elméleti dolog, mert nem emlékszem pontosan, hogy mire hivatkoztak az adott esetben és egyébként is mellékszál.

_________________
If this is heaven, I'm not afraid of hell...


2010. június 17. 12:53
Profil ICQ

Motor: 2001 Suzuki Bandit GSF 1200 S
Hozzászólás Re: Értelmetlen esések
tono írta:
maguhs írta:
... 65/105/150 km/h-tól lehet kiszabni. Ehhez számoljuk hozzá a trafi 3km/h-ás hibahatárát, így kijön, hogy 69/109/154 km/h-tól tudnak megbüntetni ...

Lehet, hogy így igaz, de nálam matekból nem mennél át. :D


Helytálló, mivel 68 a hibahatárral együtt, ezért plusz egyet hozzászámítva 69-től mérnek. :oops: :roll:
Nem véletlenül nem mentem matekszakra :D


2010. június 17. 12:35
Profil
Avatar

Motor: fehér, kék vérrel
Hozzászólás Re: Értelmetlen esések
Témánál maradva: Bagello, jobbulást! Együttérzek veled.
A gyógytorna fontos, hihetetlen dolgokra képesek a csajok. Tudodm, mert néhány hete fejeztem be egy másfél éves menetet.


2010. június 17. 12:02
Profil
Avatar

Motor: fehér, kék vérrel
Hozzászólás Re: Értelmetlen esések
maguhs írta:
... 65/105/150 km/h-tól lehet kiszabni. Ehhez számoljuk hozzá a trafi 3km/h-ás hibahatárát, így kijön, hogy 69/109/154 km/h-tól tudnak megbüntetni ...

Lehet, hogy így igaz, de nálam matekból nem mennél át. :D


2010. június 17. 11:56
Profil
Avatar

Motor: GSX 1400 K6
Hozzászólás Re: Értelmetlen esések
Idézet:
és minden olyan akadály előtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell.

Ezért gondoltam, hogy a kutyára kell hivatkozni. Arra (szerintem) nem kell számítani. A vadra sem kell (ha nincs tábla).


2010. június 17. 11:40
Profil

Motor: 2001 Suzuki Bandit GSF 1200 S
Hozzászólás Re: Értelmetlen esések
KRESZ (1/1975. KPM-BM együttes rendelet)
26. § (1) Az egyes járművekkel - ha e rendelet másként nem rendelkezik - legfeljebb a következő sebességgel szabad közlekedni:
a) személygépkocsival, motorkerékpárral, 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival
ac) lakott területen kívül egyéb úton 90 km/óra,
(4) A jármű sebességét az (1)-(3) bekezdésben említett sebességhatárokon belül úgy kell megválasztani, hogy a vezető járművét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül és minden olyan akadály előtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell.

Ez a relatív gyorshajtás. És megáll, hidd el nekem, lehet, hogy így-úgy csökkentik a büntetést, de a felelősségét megállapítják. Az tiszta sor, hogy utólagosan állapítja meg a hatóság, de ezt követte el Bagelo. Nem az útviszonyoknak megfelelően vezetett, rosszul mérte fel a kanyar ívét, a kátyúkat, ezért látogatta meg az árkot.

A gyorshajtás meg nem az, ha 10 mp-ig túlléped. Elég fél másodperc, amikor kattan a fotó, a KRESZ-ben nincs ilyen, hogy 10, vagy 15 mp-ig kell elkövetni. Egy pillanatig sem szabad túllépni.

Na ez volt fenn a jogi része, amit jobb elkülönítve a valós gondolataimtól, de igen jó tisztában lenni vele, mert ez lesz, ha valami gebasz van. A valóság meg az, hogy kivan a nádam nekem is a sebességhatárokkal, meg az ostoba helyen kint felejtett táblákkal, meg az ostoba helyeken pénztgyűjtő rendőrökkel. Úgyhogy remélem nem úgy veszitek, hogy itt szemellenzősen fafejet játszok, csak elmondom, hogy mi van, mert többek között ezzel is foglalkozom. Hogy legyen valami hasznom is, leírok egy hasznos dolgot:

A közig bírság a leggyakoribb büntetési mód most már (ugye telepített kamera, meg háromlábazó rendőr, ha utána nem állítanak meg, ilyenkor megy objektív alapon az üzembentartóra a bírság), mert NINCS emberanyaguk megállítgatni a fotózás után a sofőröket (ez ténykérdés).
A közigbírságot a vonatkozó rendelet szerint 50/90/130-as sebességhatároknál 65/105/150 km/h-tól lehet kiszabni. Ehhez számoljuk hozzá a trafi 3km/h-ás hibahatárát, így kijön, hogy 69/109/154 km/h-tól tudnak megbüntetni, ha nem állítanak meg.
Ha hozzáadod, hogy valamennyit csal a km óra is, és mindig felfelé, akkor hulla nyugalommal lehet közlekedni akár kamerák előtt is óra szerinti 70/110/160-nal. Én ezek szerint közlekedek, és még nem találtak meg, úgyhogy eddig bevált. És szerintem ennél gyorsabban menni, már amúgy is nagyon veszélyes.

Még valami hasznos infó: Veszprém-Zirc környéken 2 mérőautó van: egy fehér G astra, feketére lefóliázott
ablakokkal (mint vmi hülyegyerekautó), kedvel a 8ason öbölben állva, jobbra indexelve mérni (...&ˇ^@), a másik meg egy delfinszürke teljesen snassz H astra (!). Kicsit sokat járok arrafelé, ha ti is, vigyázzatok.


2010. június 17. 10:35
Profil
Avatar

Motor: R1250GS
Hozzászólás Re: Értelmetlen esések
Ticu írta:
[
Ne érts félre, nem akarok Én itt senkit védeni, de szerintem azért annyira nem bűnbanda a hatóság, hogy kamura megbüntessenek. A gyorshajtás pedig (ha jól emlékszem a kreszből) akkor is az, ha csak 10mp-ig tart. Egy ismerősöm pl.: azon volt kikelve magából, hogy egy bokorból mérték be. Könyörgöm, most vagy adjunk nekik jogot, hogy mérjenek és büntessenek ha kell, vagy szüntessük meg ezt az egész "hercehurcát" és mindenki menjen ahogy szeretne.
Nem a büntetés aloli kibúvást támogatom, inkább felül kéne vizsgálni azt a sok ezer elavúlt sebességkorlátozást az utakon. Engedjenek menni ott ahol lehet rendesen, ne szórakozzanak pl 50-es táblákkal lakott terlületen kívül. Inkább szedjék be a pénzt úgy, hogy egy sokkal színvonalasabb, erősebb vezetésképzést adnak a jogosítvány megszerzésénél, természetesen drágábban. Idősebb korban pedig évente vizsgálják meg a sofőrt, hogy egyáltalán felfogja e ami körülötte történik a forgalomban (tisztelet a kivételnek!).
A járművek sokkal többre képesek már mint amit az 1960-ban kiadott kresz-ben gondolnak, így inkább a vezetői tudást kéne erősíteni.


Én sem vagyok a sebességkorlátozások ellen, csak ha értelmetlenek. De sajnos ma nálunk a traffipax nem arra használatos, hogy büntesse azokat, akik veszélyeztetik mások testi épségét és elrettentsen a gyorshajtástól a veszélyes szakaszokon, hanem arra, hogy minél több pénzt termeljen az állami kasszába.
Ezért bújnak el olyan helyeken, ahol tuti megfoghatnak, tipikusan kintfelejtett útépítés táblák után, vagy olyan helyeken, ahol a lakott területet csak a tábla jelzi, de egyébként sehol semmi nyoma a lakosságnak és mondjuk 2x2 sávos út van, ahol simán gyorsabban mész 50-nél, de ez nem jár semmilyen veszéllyel egyébként.
Ha az lenne az elsődleges cél, hogy csökkentsék a sebességet a veszélyes útszakaszokon, akkor nyilvánvalóvá tennék a rendőri jelenlétet már csak az elrettentés céljából is (megelőzés, ugyebár) és kiraknának - akár üres - traffipaxos dobozokat is, meg táblákat, amik a dobozokra figyelmeztetnek és máris csökkenne az adott szakaszon a sebesség. Ha elbújik és te észre se veszed, hogy lelőttek, akkor nem fogsz lassítani még azután sem, hogy elkaptak! Szal a célt nem érik el. Illetve a kaszálós részét igen.
Jó példaként tudnám felhozni az ilyen eljárásokra a svéd példát. Ott a korlátozások rendre: 50/70/110km/h és gyakorlatilag mindenki betartja, annak ellenére hogy napokig tudtam ott autózni úgy, hogy nem láttam rendőrautót, az összes traffipax telepített volt és kilométerekkel előre ki volt többször is táblázva. Az is igaz, hogy ahol úgy gondolják ennél nagyobb sebességet is engednek. Pl. autópályán sokszor kint van a "szédítő" 120km/h korlátozás!
Szóval nem gondolom én, hogy nem kéne ellenőrizni és szankcionálni, de nem olyan módon és céllal, ahogy nálunk sokszor történik.

_________________
If this is heaven, I'm not afraid of hell...


2010. június 17. 9:14
Profil ICQ
Avatar

Motor: R1250GS
Hozzászólás Re: Értelmetlen esések
maguhs írta:
1. Megértem, és teljesen világos, hogy méltánytalan, ha egymagad elesel, összetöröd magad/motorodat még meg is büntessenek. Az én igazságérzetem is azt diktálja, hogy ez egy baromság, de ettől függetlenül a kresz szerint ha elesel, akkor szabályt sértettél....
2. Ami működik most már, az az, hogy majd pár hónapon belül megkapod a rendőrségi határozatot, amiben kb 30-50 ezer Ft pénzbírságot szabnak ki veled szemben, meg kb 1-3 hónap eltiltást (nagyjából ez várható), és azt teljesen helyesen mondja Yoss, hogy ez ellen jogorvoslattal kell élni...
3. A 15 másodperces szabály, már megbocsáss Yoss, egy baromság. Sem a szabálysértési, sem a közigazgatási, sem a bírósági eljárásban nincs olyan, hogy valamilyen bizonyítéknak kötelezően milyen bizonyító ereje van. A bulvármédia nem tuti, hogy hiteles forrás, pláne nem ilyen tekintetben :)

1. Ez így konkrétan hülyeség. A relatív gyorshajtás egy utólagos kiértékelés képződő fogalom, ugyanis ha a megengedett sebességgel közlekedtél és az mégis soknak bizonyult számodra, akkor te relatíve hajtottál gyorsan. Csak ezt sok esetben nem lehet előre látni, tehát ezért nem is büntethető. Ennek ellenkezőjéről nehéz lenne meggyőzni. Idézd már be azt a kresz szabályt, amit Bagelo megszegett mielőtt becsúszott a susnyásba..A vezetéstechnikai hiányosság nem kresz kategória. Vagyis, ha hibázol az még nem biztos, hogy szabály ellenes.
2. Ezt kb én is így gondolom, de az én jóslatom szerint itt tuti felmentés a vége. Ha kell tudok olyan ügyvédet, aki még akkor is kimos ilyenből, ha tényleg vétkes lettél volna, pláne ha nem.
3. Ezt nem állítom, hogy így van, ha gondolod utánanézek, hogy mit írtak pontosan, de valamire a felvétel hosszával kapcsolatban hivatkoztak és felmentették őket. Persze lehet, hogy kamu az egész, én a tegnapi valamelyik szennylapban olvastam a klubban (Najó kocsmában:) szóval nem tudok felelősséget vállalni érte, de nem is a konkrét eset miatt, hanem a jelenség miatt gondoltam beidézni..

_________________
If this is heaven, I'm not afraid of hell...


2010. június 17. 9:00
Profil ICQ
Avatar

Motor: GSF 600 S K4 (snassz szürke)
Hozzászólás Re: Értelmetlen esések
Yoss írta:
Ticu írta:
Simán bepróbálkoznak? Mármint, hogy szabálytalanul gyorsabban mész a megedgedettnél és meg akarnak ezért büntetni??? :roll: :lol:

Bazz..nyilván nem arról van szó, amikor nyilvánvalóan szabályt sértesz, hanem arról, amikor megpróbálják ráhúzni az emberre azt is, amit nem kéne..
Egyébiránt, ha van egy olyan szabály amit ha a rendőrök nem tartanak be, akkor nem vagy büntethető, akkor igenis mentsenek fel. Más esetben simán leverik az emberen az ilyesmiket. Lásd biztosítók, bankok...hoznak egy csomó olyan szabályt, ami őket mentesíti, ha nem tartod be, pedig csomónak nincs értelme azon kívül, hogy mentesüljön a bank vagy biztosító a kötelezettsége alól..

Ne érts félre, nem akarok Én itt senkit védeni, de szerintem azért annyira nem bűnbanda a hatóság, hogy kamura megbüntessenek. A gyorshajtás pedig (ha jól emlékszem a kreszből) akkor is az, ha csak 10mp-ig tart. Egy ismerősöm pl.: azon volt kikelve magából, hogy egy bokorból mérték be. Könyörgöm, most vagy adjunk nekik jogot, hogy mérjenek és büntessenek ha kell, vagy szüntessük meg ezt az egész "hercehurcát" és mindenki menjen ahogy szeretne.
Nem a büntetés aloli kibúvást támogatom, inkább felül kéne vizsgálni azt a sok ezer elavúlt sebességkorlátozást az utakon. Engedjenek menni ott ahol lehet rendesen, ne szórakozzanak pl 50-es táblákkal lakott terlületen kívül. Inkább szedjék be a pénzt úgy, hogy egy sokkal színvonalasabb, erősebb vezetésképzést adnak a jogosítvány megszerzésénél, természetesen drágábban. Idősebb korban pedig évente vizsgálják meg a sofőrt, hogy egyáltalán felfogja e ami körülötte történik a forgalomban (tisztelet a kivételnek!).
A járművek sokkal többre képesek már mint amit az 1960-ban kiadott kresz-ben gondolnak, így inkább a vezetői tudást kéne erősíteni.

_________________
Attól még, hogy indexelek, nem biztos, hogy egyenesen megyek tovább!


2010. június 17. 8:39
Profil

Motor: 2001 Suzuki Bandit GSF 1200 S
Hozzászólás Re: Értelmetlen esések
1. Megértem, és teljesen világos, hogy méltánytalan, ha egymagad elesel, összetöröd magad/motorodat még meg is büntessenek. Az én igazságérzetem is azt diktálja, hogy ez egy baromság, de ettől függetlenül a kresz szerint ha elesel, akkor szabályt sértettél, akkor pedig jön a büntetés. Létezik relatív sebességtúllépés, Bagelo épp ezt követte el, mert nem olyan sebességet választott, hogy rajta tudjon maradni az úton. Mi bizonyítja? Nem maradt rajta az úton, ezt nehéz vitatni. Viszonylag egyszerű ez a helyzet, kint voltak a mentők, kint voltak a rendőrök, nekik intézkedni kell, ez van, indul a szabálysértési eljárás. A legjobb tanács tényleg az, hogy ha nincs nagy gáz, akkor inkább kihagyni a mentőket/rendőröket a buliból. A macska/vad/kutya/oszlop elémugrott kifogás szintén nem működik sajnos. Abban van igazság, hogy ha ilyen eléggé egyértelműen kis gondatlanság áll csak fenn, meg szar kátyús út, akkor nem fog vastagon a ceruza rendőréknél, és könnyebb talán később is csökkenteni a büntetést.
2. Ami működik most már, az az, hogy majd pár hónapon belül megkapod a rendőrségi határozatot, amiben kb 30-50 ezer Ft pénzbírságot szabnak ki veled szemben, meg kb 1-3 hónap eltiltást (nagyjából ez várható), és azt teljesen helyesen mondja Yoss, hogy ez ellen jogorvoslattal kell élni. Első körben ez a kifogás, amit 8 napon belül terjeszthetsz elő, ekkor a bíróság megnézi, hogy jó volt-e a rendőrségi határozat, és jó eséllyel levesz belőle valamennyit. Ha ez még mindig nem tetszik, akkor lehet tárgyalás tartását kérni a bíróság határozatával szemben. Ha ott jól muzsikálsz, talán megint lehet valamicske csökkentést elérni.
3. A 15 másodperces szabály, már megbocsáss Yoss, egy baromság. Sem a szabálysértési, sem a közigazgatási, sem a bírósági eljárásban nincs olyan, hogy valamilyen bizonyítéknak kötelezően milyen bizonyító ereje van. A bulvármédia nem tuti, hogy hiteles forrás, pláne nem ilyen tekintetben :)


2010. június 17. 8:26
Profil
Avatar

Motor: R1250GS
Hozzászólás Re: Értelmetlen esések
Ticu írta:
Simán bepróbálkoznak? Mármint, hogy szabálytalanul gyorsabban mész a megedgedettnél és meg akarnak ezért büntetni??? :roll: :lol:

Bazz..nyilván nem arról van szó, amikor nyilvánvalóan szabályt sértesz, hanem arról, amikor megpróbálják ráhúzni az emberre azt is, amit nem kéne..
Egyébiránt, ha van egy olyan szabály amit ha a rendőrök nem tartanak be, akkor nem vagy büntethető, akkor igenis mentsenek fel. Más esetben simán leverik az emberen az ilyesmiket. Lásd biztosítók, bankok...hoznak egy csomó olyan szabályt, ami őket mentesíti, ha nem tartod be, pedig csomónak nincs értelme azon kívül, hogy mentesüljön a bank vagy biztosító a kötelezettsége alól..

_________________
If this is heaven, I'm not afraid of hell...


2010. június 17. 7:30
Profil ICQ
Avatar

Motor: GSF 600 S K4 (snassz szürke)
Hozzászólás Re: Értelmetlen esések
Yoss írta:
A tanulság az, hogy a rendőrők simán bepróbálkoznak, mert 100 emberből egy az, aki nem hagyja annyiban, neki törlik, a többi szerencsétlen meg fizet, mert a hatóság azt mondta. Egyszóval, nem szabad annyiban hagyni!!!
Különösen, amikor tényleg nem vagy hibás.

Simán bepróbálkoznak? Mármint, hogy szabálytalanul gyorsabban mész a megedgedettnél és meg akarnak ezért büntetni??? :roll: :lol:

_________________
Attól még, hogy indexelek, nem biztos, hogy egyenesen megyek tovább!


2010. június 16. 20:59
Profil

Motor: Suzuki Gsf 250
Hozzászólás Re: Értelmetlen esések
Jobbulást és gyors felépülést Bagelo!
Nyugi, elég jók a magyar orvosok...az én térdemet is összerakták...és még jól is szuperál! :)
A kórházban meg tök jó lenni,mert mindig van legalább egy dögös nővérke. ;)
Na, de komolyan jobbulás kívánok!


2010. június 16. 20:49
Profil
Avatar

Motor: GSX 1400 K6
Hozzászólás Re: Értelmetlen esések
Én azt mondanám, hogy egy kutya/macska szaladt át az úton, azt' találják meg a kutyát/gazdit, ha tudják.
Vagy valami vadállat, (ha nincs vadveszély tábla).


2010. június 16. 19:42
Profil
Avatar

Motor: R1250GS
Hozzászólás Re: Értelmetlen esések
Bagelo írta:
Én maximálisan egyetértek veled Yoss. Ha bírságolni fognak, nem hagyom annyiban, azonban amit leírtam, azt a rendőrtől hallottam. Ezzel a hozzáállással nekem úgy tűnik nincs olyan, hogy nincs felelősse a balesetnek.

Ma olvastam az egyik pletykalapban, hogy valaki megúszta a gyorshajtást, mert fellebbezett és az ügyvédje kiplankolta, hogy a bizonyító felvétel nem volt (ha jól emlékszem) 15 mp és van egy ilyen előírás, hogy minimum annyinak kell lennie. Nos, ezt még a bíró sem tudta (!!) de miután megmutatták neki, simán felmentette az embert.
Ekkor merült fel a kérdés, hogy hány ezer embertől kaszáltak be pénzt jogtalanul, mert nem tudták ezt (vagy egy másik) előírástt. A tanulság az, hogy a rendőrők simán bepróbálkoznak, mert 100 emberből egy az, aki nem hagyja annyiban, neki törlik, a többi szerencsétlen meg fizet, mert a hatóság azt mondta. Egyszóval, nem szabad annyiban hagyni!!!
Különösen, amikor tényleg nem vagy hibás.

_________________
If this is heaven, I'm not afraid of hell...


2010. június 16. 19:20
Profil ICQ

Motor: Suzuki GSF 1200 S K1
Hozzászólás Re: Értelmetlen esések
Én maximálisan egyetértek veled Yoss. Ha bírságolni fognak, nem hagyom annyiban, azonban amit leírtam, azt a rendőrtől hallottam. Ezzel a hozzáállással nekem úgy tűnik nincs olyan, hogy nincs felelősse a balesetnek.


2010. június 16. 19:05
Profil
Avatar

Motor: R1250GS
Hozzászólás Re: Értelmetlen esések
Bagelo írta:
Balos kanyar volt, úgyhogy mindegy lett volna, hogyha egy óvodás csoport áll is a szembe jövő sávban... Egyébként szerintem az ilyen "mi lett volna, ha..." mondatoknak semmi értelme, pláne akkor amikor konkrét tények állnak a hatóság birtokában amelyeket mellesleg tőlem szereztek, mivel készségesen együttműködtem velük! Akár hazudhattam volna is, hogy leszorított egy autós,vagy megijesztett egy vad...

Egyébként az intézkedő rendőr azt mondta, hogy ő az összes ismerősével megbeszélte, hogyha ilyen egy résztvevős balesetet szenved az ember, akkor ha megoldható ne hívjanak mentőt, inkább menjenek be a kórházba és találjanak ki egy hihető storyt, ami nem hozható összefüggésbe közlekedési balesettel, mert mindenkép találni kell a hatóságnak egy felelőst + 1 felróható magatartást, ami alapján lezárhatják az ügyet. Úgyhogy tuti hibás leszek, kérdés, hogy mennyire lesznek kegyesek az összeg meghatározásakor.


Ha elmeszelnek, fel kell lebbezni. Mindenkinek istenadta joga hülyének lenni, vagy pl. elbambulni. Ha álló helyzetben elborulsz és eltöröd a kezed, akkor mi a tökömet húznak rád? Hogy nem az útviszonyoknak megfelelően álltál???
A KRESZ meg nem úgy van megírva, hogy minden balesetre rá lehet húzni egy hibásságot. KRESZ-t oktattam évekig, eléggé ismerem, mégha már vagy 10 éve nem is foglalkozom vele. A nem az útviszonyoknak megfelelő vezetés akkor lehet büntetési tétel, ha általad már a baleset bekövetkezését megelőzően is ismert volt az a körülmény, ami a normál sebesség csökkentését indokolta volna pl. köd, hó, eső.. Ha semmi ilyen körülmény nem állt fenn a baleset bekövetkezte előtt, akkor semmi oka nem lett volna annak, hogy te 90km/h sebességnél lassabban hajts. Egyébként arra is fel kéne készülni, hogy netán hirtelen csak kinő egy fa előtted az út közepén?? Én ott voltam a helyszínen, ha kell elmegyek tanúnak is. Semmi olyat nem követtél el, ami miatt szabálysértési bírságot lehetne rád kiszabni.

_________________
If this is heaven, I'm not afraid of hell...


2010. június 16. 18:47
Profil ICQ

Motor: Suzuki GSF 1200 S K1
Hozzászólás Re: Értelmetlen esések
Balos kanyar volt, úgyhogy mindegy lett volna, hogyha egy óvodás csoport áll is a szembe jövő sávban... Egyébként szerintem az ilyen "mi lett volna, ha..." mondatoknak semmi értelme, pláne akkor amikor konkrét tények állnak a hatóság birtokában amelyeket mellesleg tőlem szereztek, mivel készségesen együttműködtem velük! Akár hazudhattam volna is, hogy leszorított egy autós,vagy megijesztett egy vad...

Egyébként az intézkedő rendőr azt mondta, hogy ő az összes ismerősével megbeszélte, hogyha ilyen egy résztvevős balesetet szenved az ember, akkor ha megoldható ne hívjanak mentőt, inkább menjenek be a kórházba és találjanak ki egy hihető storyt, ami nem hozható összefüggésbe közlekedési balesettel, mert mindenkép találni kell a hatóságnak egy felelőst + 1 felróható magatartást, ami alapján lezárhatják az ügyet. Úgyhogy tuti hibás leszek, kérdés, hogy mennyire lesznek kegyesek az összeg meghatározásakor.


2010. június 16. 18:22
Profil
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 183 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Következő


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség