Vezetéstechnikai tanácsok
Szerző |
Üzenet |
Symon
Motor: Bandit 250 ; Dominator 650
|
Re: Vezetéstechnikai tanácsok
Nekem 251-es Etz-m volt. Na annál ez típushiba, mivel az első kerék túl közel van a súlyponthoz, azaz nagyon "alattad van". Ez a típus rövidebb mint a 250-es, szóval itt nem lehetett egy kézzel motorozni, mert akkor elkezdett szitálni. Masszívan kettővel Viszont maga a gép jól nézett ki!! Hmm gyárilag banántank, meg négyszögindex, stb. Banditon meg közben fészkelődök is, vagy akár kő-papír-ollózhatok is a kezeimmel mert annyira szuper Japó gép!
|
2010. november 30. 16:20 |
|
|
tono
Motor: fehér, kék vérrel
|
Re: Vezetéstechnikai tanácsok
Így van. Nem kell hozzá sem baromkodás, sem hupli, elég egy rossz lengéscsillapító vagy rosszul megtervezett futómű-geometria. Ez ifjúkori tapasztalat. Most láttam egy kb. 15 évvel ezelőtti felvételt, amerikai csóka sebességi rekordot akart felállítani GPZ900 Kawával, nitrófeltöltéssel, hosszabbított vázzal, átépített futóművel. 300 fölött beszitált a gép, ledobta a csókát, de beszorult a csizmája az ülés végéhez, a gép viszont tovább ment egyenesen és húzta maga után. Jó ruhája volt, minimális karcokkal megúszta, a gép sem ment nagyon sz@rrá. Aztán jött az emberi hülyeség: a pasi összerakta a gépet, és újra megpróbálta. Anélkül, hogy bármit módosított volna a futóművön! Naná, hogy újra beszitált és ledobta, illetve fel. Ezután már helikopterrel vitték kórházba az embert. A motor roncsait összeszedték, de már nem rakták össze, emlékként őrzik.
|
2010. július 17. 20:41 |
|
|
STom
Motor: GSF 1250S
|
Re: Vezetéstechnikai tanácsok
hara írta: mitől jön létre a bukás-videókból jól ismert kormány szitálás/lengés,...és ha létrejön, akkor mit lehet tenni? Jó kis ETZ 250-nél ez beépített gyári extra. 95 - 100 tájékán előjön, és kb. 110 -ig tart. Nem függ sem gumi állapottól, sem a gumi méretétől, sem a keréknyomástól, bármit csinálhattam a kerékkel. Ballonosabb guminál ugyanott jött elő, mint az 1 mérettel vékonyabb gyárinál. Szerintem a fizikai méretek és a geometria okozza. Több MZ-s fórumot végigolvastam, senkinek sem sikerült kiiktatni. Talán a villamerevség tartja legjobban kordában a rezgést.
|
2010. július 7. 8:36 |
|
|
zöldi
Motor: 1150 GS, Ty250, CB500 RR
|
Re: Vezetéstechnikai tanácsok
hara írta: mitől jön létre a bukás-videókból jól ismert kormány szitálás/lengés,...és ha létrejön, akkor mit lehet tenni? Attól is létrejöhet, hogy pl nincs megfelelően előfeszítve a hátsó rugóstag, ketten ültök rajta tele dobozzal és huplis úton túl nagy gázt húzol alacsony fokozatban. Ettől elkönnyül az eleje, és az egyenetlenségek pofozni kezdik a kerekt, ami táncba hozza a kormányt is. Megoldás, húzni a gázt tovább....ha visszaengeded, takarás lesz.
_________________ Bikes are living proof that God loves us and wants us to be happy.
|
2010. július 5. 19:56 |
|
|
T3v3
Motor: 1.2-es Börzsönyi szürkemarha
|
Re: Vezetéstechnikai tanácsok
hara írta: Sziasztok! Már régóta meg akarom kérdezni avatott emberektől, hogy mitől jön létre a bukás-videókból jól ismert kormány szitálás/lengés, amit mindenféle csillapítókkal csillapítanak és ha létrejön, akkor mit lehet tenni? Az a fajta szitálás ami a bukásokhoz vezet az az emberi kreténség miatt jön létre (pl. egykerekezés után rosszul teszi le az elejét és ahogy próbál egyenesbe jönni elkezd "nyolcasokat" leírni az első kerékkel sb.stb.). Van olyan szitálás ami bizonyos sebességnél jön elő kopott gumi vagy rossz futómű miatt,de azt is csak akkor veszed észre ha elengeded a kormányt.Fogni kell normálisan a kormányt. Szerintem.
|
2010. július 5. 18:43 |
|
|
innox
Motor: Suzuki GSF 250 '93
|
Re: Vezetéstechnikai tanácsok
hara írta: Sziasztok! Már régóta meg akarom kérdezni avatott emberektől, hogy mitől jön létre a bukás-videókból jól ismert kormány szitálás/lengés, amit mindenféle csillapítókkal csillapítanak és ha létrejön, akkor mit lehet tenni? Igaz én nem vagyok avatott, de ahol jelenleg tanulok foglalkoznak ezzel a kérdéssel. Egy kis információt fel lehet szedni a jelenségről. http://www.mm.bme.hu/~takacs/hun/kutatas.htmAz oldalon található egy Link a delta című műsor ezzel a témával foglalkozó részéhez. Szerintem érdemes megnézni, komoly szakemberek foglalkoznak ezzel a kérdéssel.
|
2010. július 5. 13:41 |
|
|
hara
Motor: Bandit 1250 SA
|
Re: Vezetéstechnikai tanácsok
Sziasztok! Már régóta meg akarom kérdezni avatott emberektől, hogy mitől jön létre a bukás-videókból jól ismert kormány szitálás/lengés, amit mindenféle csillapítókkal csillapítanak és ha létrejön, akkor mit lehet tenni?
|
2010. május 23. 20:42 |
|
|
Ticu
Motor: GSF 600 S K4 (snassz szürke)
|
Re: Vezetéstechnikai tanácsok
Yoss írta: Drz írta: Tudja valaki, hogy Ausztriában utast hány évestől lehet szállítani? Hűű..én azt sem tudom, hogy itthon mennyi a korhatár?! Annyi rémlik, hogy a lábának le kell érnie a lábtartóra.. Tudtommal nincs korhatár utasnál, csak tudja felfogni a felelősséget, érjen le a lába a lábtartóra biztonságosan és tudjon kapaszkodni vezetőben vagy kapaszkodóban + a megfelelő védőfelszerelések. Sztem ez az eu-ban máshol is így van.
_________________ Attól még, hogy indexelek, nem biztos, hogy egyenesen megyek tovább!
|
2010. május 12. 7:08 |
|
|
Yoss
Motor: R1250GS
|
Re: Vezetéstechnikai tanácsok
Drz írta: Tudja valaki, hogy Ausztriában utast hány évestől lehet szállítani? Hűű..én azt sem tudom, hogy itthon mennyi a korhatár?! Annyi rémlik, hogy a lábának le kell érnie a lábtartóra..
_________________ If this is heaven, I'm not afraid of hell...
|
2010. május 12. 6:19 |
|
|
Drz
Motor: BMW R 120s GS Rally Edition
|
Re: Vezetéstechnikai tanácsok
Tudja valaki, hogy Ausztriában utast hány évestől lehet szállítani?
_________________ Ha motorozok, akkor motorozok
|
2010. május 11. 21:47 |
|
|
gergely993
Motor: MZ ETZ250 deluxe
|
Re: Vezetéstechnikai tanácsok
Szavazok hunter tanácsa mellett, én is elolvastam, és sok hasznos infó van benne
|
2010. február 5. 16:50 |
|
|
MLAci
Motor: bandit 250
|
Re: Vezetéstechnikai tanácsok
hasznos...tandem oktatás. Amikor megvettem a motort, 1 évig nem vittem utast, nehogy más is megszívja, ha elszúrok valamit http://www.tesztmotor.hu/biztonsag/maga ... tt-is.html
_________________ Ismeretlen okból soha ne térj át a szemközti sávba!
|
2009. június 16. 16:47 |
|
|
Ticu
Motor: GSF 600 S K4 (snassz szürke)
|
Re: Vezetéstechnikai tanácsok
Történt ma egy kisebb fajta koccanásom. Olyan 40-nel mehettem amikor egy szürke, galamb vagy gerle nem tudom, oldalról fejen nyomott! Na most vagy öngyilkos akart lenni vagy a csúnya széllökések megdobták őt. Csak úgy csengett a fülem utána, jó kis kokit kaptam tőle. A madár tovább repült (egy két tollal kevesebbel), anyagi kár nem lett.
_________________ Attól még, hogy indexelek, nem biztos, hogy egyenesen megyek tovább!
|
2009. június 13. 10:45 |
|
|
Hunter
Motor: Suzuki GSF 1200S K3
|
Re: Vezetéstechnikai tanácsok
hazoli írta: Vezess óvatosan! Ebben a témában jobb tanácsot is lehet adni ennél! Olvassátok el pl. a Motorozás mesterfokon című könyvet http://data.hu/get/204561/Motorozas_Mesterfokon.zip.html
_________________ ________________________________________________________________________________ Nagyfőnök nem túl kíméletes üzemmódban:
|
2009. január 17. 12:49 |
|
|
Zoli
Motor: F900XR
|
Re: Vezetéstechnikai tanácsok
Vezess óvatosan!
|
2009. január 17. 12:45 |
|
|
admin
Adminisztrátor
|
Vezetéstechnikai tanácsok
Vezetéstechnikai tanácsok
|
2008. december 31. 16:56 |
|
|
|