|
Pontos idő: 2024. november 10. 20:41
|
Megválaszolatlan hozzászólások
| Aktív témák
Szerző |
Üzenet |
borz_alom
Motor: Pegaso Trail
|
Re: Futómű
Valószínű, hogy egy nagyobb ütéstől. Pörgesd meg és nézd meg, hogy mitől üt. Deformáció, esetleg a szegecseknél van valami gebasz.
|
2010. április 12. 13:26 |
|
|
winy
Motor: GSF250 Bandit
|
Re: Futómű
Azthiszem az előbbi lesz a probléma, hogy oldalirányba üt a tárcsám, mert igen, érzek minden egyes fordulatot fékezés közben a fékkaron. Most koliban vagyok, de pénteken tuti megnézem a tárcsámat, de már előre félek Amúgy fém fékcső szettem van elől, így vettem anno. Akkor még nem éreztem ezt a hibát. Ez mitől alakulhat ki Mitől görbülhet el a tárcsa
|
2010. április 12. 12:14 |
|
|
csomy
Motor: GSF-1250SA
|
Re: Futómű
Azért mielőtt a bontóba rohansz nézd meg mi a helyzet.
Amit leírtál, két dolgot jelenthet. Az egyik, amire T3v3 is rávilágított, hogy a tárcsád oldalirányba üt. Ha ez olyan mértékű, hogy minden egyes fordulatot érzel a fékkaron, akkor tényleg csere, de előbb ellenőrizd le. Emeld fel valahogy az első kereket, és forgasd meg. Ha "nyolcas" van a féktárcsában, akkor sajnos elkerülhetetlen a csere.
Amennyiben viszont T3v3 félre értett, és arra gondolsz, hogy intenzív használat esetén (pl pályázás, vagy szerpentinezés) a fékkar egyszer beesik, egyszer meg felkeményedik (egyik kanyarról a másikra, nem pedig pulzálóan, mint a fenti esetben) akkor nem valószínű, hogy baja van a tárcsádnak, csak az alkatrészek túlmelegedése okozza. Ha ilyen szintű igénybevételnek teszed ki a motorod, akkor neked elkél egy fém fékcső szett. Az segít az ilyeneken. Ráadásul nem összemérhető a beavatkozás ára a tárcsa cseréjével.
Sajnos a két eset közti különbség nem derül ki az eredeti hozzászólásodból, de most pontosíthatod. Szóval?
_________________ CSapatkivonásra Oktatott Mesterséges Yodamásolat
|
2010. április 12. 11:29 |
|
|
winy
Motor: GSF250 Bandit
|
Re: Futómű
|
2010. április 12. 10:28 |
|
|
T3v3
Motor: 1.2-es Börzsönyi szürkemarha
|
Re: Futómű
Az ovális az teljesen más forma. Mondjuk úgy inkább hogy oldalirányba üt a féktárcsád. Csere.
|
2010. április 12. 6:14 |
|
|
winy
Motor: GSF250 Bandit
|
Re: Futómű
Sziasztok! Ha már a fékekről beszélgettek, nekem is lenne egy kérdésem: nem tudjátok véletlenül az a jelenség mitől van, hogy amikor intenzívebben fékezek az első fékkel, olyan mintha nem fogna rendesen, hol erősebben, hol gyengébben fog? És ez olyan mintha ovális lenne az első kerekem Lehet hogy levegős? vagy fel kellene szabályozni a tárcsát?
|
2010. április 12. 0:18 |
|
|
mzsombor
Motor: Honda XL650V Transalp
|
Re: Futómű
Nekem is volt szitálás eleinte hátsó dobozzal, de egy kormánycsapágy-csere teljesen megoldotta.
|
2010. április 11. 11:39 |
|
|
Ticu
Motor: GSF 600 S K4 (snassz szürke)
|
Re: Futómű
burky írta: Tudom, hogy sok minden okozhatja a szitálást... Egy Hondás ismerősömnek is ez volt a gondja egy szervíz után. Visszavitte és ordított velük, hogy mi a francot csináltak vele... a szerelő mondta, hogy esetleg próbálja már meg doboz nélkül is a mutatványt. Nem szitált be!
_________________ Attól még, hogy indexelek, nem biztos, hogy egyenesen megyek tovább!
|
2010. április 11. 11:33 |
|
|
mzsombor
Motor: Honda XL650V Transalp
|
Re: Futómű
Na, ma én is megpucoltam az első féknyergeket, a dugattyúkat, és lecseréltem a fékfolyadékot, és ugyanazt a jelenséget tapasztaltam, mint Yoss. Határozottabb, és sokkal feljebb jelentkező munkapont. A betétekhez nem nyúltam. A munkapont már a fékfolyadék lecserélése előtt, a fék megpucolása után is feljebb került!
|
2010. április 10. 20:12 |
|
|
burky
Motor: XJR 1200, FZ1 SA
|
Re: Futómű
Ma felkerült a zongorára egy a gyárihoz hasonló (CB1000R) kormány. Mivel eddig egy nagyon széles alukormány volt rajta, most sokkal kényelmesebbnek tűnik a gép és a visszafordítókban magabiztosabban tudom dönteni. A yamaha kormányvégek nem passzolnak ezért újakat fogok venni. Ami a mai tesztkörön meglepett, hogy kormányvégek nélkül elengedett kormánynál elkezdett beszitálni. Nem gondoltam volna, hogy ennyit számít... Volt már valakinek ilyen tapasztalata? Tudom, hogy sok minden okozhatja a szitálást, de én kifejezetten a súlyok hiányára gyanakszom, mert pénteken még nem csinálta a másik kormánnyal. Egyébként 2 kézzel fogva nem érződik semmi vibrálás v. ilyesmi. Hazafelé a benzinkúton összefutottam Hsi kollégával és kicsavartuk a 650-esből a k.véget, ami saccra legalább 100g-nak tűnt. Otthon lemértem az xjr gyári k.végeit: 200g/db Amit még érdekesnek találok, hogy a neten kinézegetett k.végek jó része cnc mart aluból van és dizájnra megfelelnek de súlyra 50-70g között mozog a többségük, ezért most a "súlyosabbakat" kezdtem el nézegetni.
|
2010. április 10. 19:28 |
|
|
mzsombor
Motor: Honda XL650V Transalp
|
Re: Futómű
Nem lehet, hogy eddig levegős volt a fék, most meg le lett légtelenítve/elmászott a légbuborék onnan, ahol volt? Ez magyarázná a keményebb és föntebb levő munkapontot.
|
2010. március 25. 13:37 |
|
|
csomy
Motor: GSF-1250SA
|
Re: Futómű
A fékkar nem változhat, hiszen a tárcsafék önállító. A kopást kompenzálja, a tartályból enged fékfolyadékot utána. Mind a tárcsa, mind a betét kopását.
_________________ CSapatkivonásra Oktatott Mesterséges Yodamásolat
|
2010. március 24. 15:42 |
|
|
Yoss
Motor: R1250GS
|
Re: Futómű
csomy írta: Én is Stom vonalán indultam el. Én arra gondoltam, hogy a dugattyú visszanyomásával a tömítő gumigyűrű elmozdult az addig megszokott helyéről, és lehet, hogy annyi fékfolyadék került alá, ami kissé megkente, tehát a dugattyú könnyebben csúszik most benne. Ez az elmélet igazolhatja a kisebb szükséges erő jelenségét, de a munkapont új pozícióját nem. Igen, erre gondoltam én is, aztán rájöttem, hogy a munkapont pozíciója max a tárcsa vastagságával, vagy a betét kopásával változhat. Mindegy, nincs jelentősége, csak nem értem a dolgot.
_________________ If this is heaven, I'm not afraid of hell...
|
2010. március 24. 15:25 |
|
|
csomy
Motor: GSF-1250SA
|
Re: Futómű
Én is Stom vonalán indultam el. Én arra gondoltam, hogy a dugattyú visszanyomásával a tömítő gumigyűrű elmozdult az addig megszokott helyéről, és lehet, hogy annyi fékfolyadék került alá, ami kissé megkente, tehát a dugattyú könnyebben csúszik most benne. Ez az elmélet igazolhatja a kisebb szükséges erő jelenségét, de a munkapont új pozícióját nem.
_________________ CSapatkivonásra Oktatott Mesterséges Yodamásolat
|
2010. március 24. 13:13 |
|
|
STom
Motor: GSF 1250S
|
Re: Futómű
Yoss írta: Ez már csak pszichológia A guminak ehhez nem sok köze lehet, de akkor minek?[/quote] Pl. a kerék kivételkor megmozgattad a munkahengert ( kinyomtad a kerék mozgatásával, vagy tárcsa nélkül meghúztad a kart, majd visszatoltad a helyére, mert úgy nem ment volna be a tárcsa a helyére). Visszarakáskor más munkapontra állt be- mivel önbeálló. Vagyis más mennyiségű olaj van a rendszerben.
|
2010. március 24. 12:38 |
|
|
Yoss
Motor: R1250GS
|
Re: Futómű
T3v3 írta: Ez már csak pszichológia Nem, nem hinném, hogy az lenne. Az elmúlt napokban sokat motoroztam és már azon filóztam, hogy valamit kellene a fékkel csinálni, mert már a kar fél út alatt keményedett csak fel. Most meg már egy harmadnál keményedik és nem kell annyira markolni sem. A guminak ehhez nem sok köze lehet, de akkor minek?
_________________ If this is heaven, I'm not afraid of hell...
|
2010. március 23. 21:16 |
|
|
T3v3
Motor: 1.2-es Börzsönyi szürkemarha
|
Re: Futómű
Ez már csak pszichológia
|
2010. március 23. 20:57 |
|
|
Yoss
Motor: R1250GS
|
Re: Futómű
Ma lecseréltettem a gépen a gumikat. Meglepő módon az első fékek keményebbnek érződnek és "feljebb" fognak. Úgy értem sokkal kevésbé kell húzni a féket, hogy felkeményedjen és erősebben harapnak. Ez vajon mitől lehet? Nem értem.
_________________ If this is heaven, I'm not afraid of hell...
|
2010. március 23. 20:35 |
|
|
kolixx
Motor: Yamaha XT 660 R '04
|
Re: Futómű
Nemhiába, te egy nagyon okos ember vagy
_________________ Kutatásra és Orgyilkosságra Létrehozott Ikerhorizontális Xenonmeghajtású eXkavátor
|
2010. március 23. 20:30 |
|
|
burky
Motor: XJR 1200, FZ1 SA
|
Re: Futómű
Elolvastam...nekem is egyből Kolixx kérdése jutott az eszembe.
|
2010. március 23. 20:13 |
|
|
|
Ki van itt |
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég |
|
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban. Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban. Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban. Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
|
|