Pontos idő: 2024. november 10. 20:41




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 256 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Következő
 Futómű 
Szerző Üzenet
Avatar

Motor: Pegaso Trail
Hozzászólás Re: Futómű
Valószínű, hogy egy nagyobb ütéstől.
Pörgesd meg és nézd meg, hogy mitől üt. Deformáció, esetleg a szegecseknél van valami gebasz.


2010. április 12. 13:26
Profil Honlap
Avatar

Motor: GSF250 Bandit
Hozzászólás Re: Futómű
csomy írta:
...Szóval?


Azthiszem az előbbi lesz a probléma, hogy oldalirányba üt a tárcsám, mert igen, érzek minden egyes fordulatot fékezés közben a fékkaron.
Most koliban vagyok, de pénteken tuti megnézem a tárcsámat, de már előre félek :?

Amúgy fém fékcső szettem van elől, így vettem anno. Akkor még nem éreztem ezt a hibát.
Ez mitől alakulhat ki :?:
Mitől görbülhet el a tárcsa :?:


2010. április 12. 12:14
Profil
Avatar

Motor: GSF-1250SA
Hozzászólás Re: Futómű
Azért mielőtt a bontóba rohansz nézd meg mi a helyzet.

Amit leírtál, két dolgot jelenthet. Az egyik, amire T3v3 is rávilágított, hogy a tárcsád oldalirányba üt. Ha ez olyan mértékű, hogy minden egyes fordulatot érzel a fékkaron, akkor tényleg csere, de előbb ellenőrizd le.
Emeld fel valahogy az első kereket, és forgasd meg. Ha "nyolcas" van a féktárcsában, akkor sajnos elkerülhetetlen a csere.

Amennyiben viszont T3v3 félre értett, és arra gondolsz, hogy intenzív használat esetén (pl pályázás, vagy szerpentinezés) a fékkar egyszer beesik, egyszer meg felkeményedik (egyik kanyarról a másikra, nem pedig pulzálóan, mint a fenti esetben) akkor nem valószínű, hogy baja van a tárcsádnak, csak az alkatrészek túlmelegedése okozza. Ha ilyen szintű igénybevételnek teszed ki a motorod, akkor neked elkél egy fém fékcső szett. Az segít az ilyeneken. Ráadásul nem összemérhető a beavatkozás ára a tárcsa cseréjével.

Sajnos a két eset közti különbség nem derül ki az eredeti hozzászólásodból, de most pontosíthatod.
Szóval?

_________________
CSapatkivonásra Oktatott Mesterséges Yodamásolat


2010. április 12. 11:29
Profil
Avatar

Motor: GSF250 Bandit
Hozzászólás Re: Futómű
T3v3 írta:
... Csere.

:?


2010. április 12. 10:28
Profil
Avatar

Motor: 1.2-es Börzsönyi szürkemarha
Hozzászólás Re: Futómű
Az ovális az teljesen más forma. Mondjuk úgy inkább hogy oldalirányba üt a féktárcsád. Csere.


2010. április 12. 6:14
Profil
Avatar

Motor: GSF250 Bandit
Hozzászólás Re: Futómű
Sziasztok!

Ha már a fékekről beszélgettek, nekem is lenne egy kérdésem:
nem tudjátok véletlenül az a jelenség mitől van, hogy amikor intenzívebben fékezek az első fékkel, olyan mintha nem fogna rendesen, hol erősebben, hol gyengébben fog? És ez olyan mintha ovális lenne az első kerekem :lol:
Lehet hogy levegős? vagy fel kellene szabályozni a tárcsát?


2010. április 12. 0:18
Profil

Motor: Honda XL650V Transalp
Hozzászólás Re: Futómű
Nekem is volt szitálás eleinte hátsó dobozzal, de egy kormánycsapágy-csere teljesen megoldotta.


2010. április 11. 11:39
Profil
Avatar

Motor: GSF 600 S K4 (snassz szürke)
Hozzászólás Re: Futómű
burky írta:
Tudom, hogy sok minden okozhatja a szitálást...

Egy Hondás ismerősömnek is ez volt a gondja egy szervíz után. Visszavitte és ordított velük, hogy mi a francot csináltak vele... a szerelő mondta, hogy esetleg próbálja már meg doboz nélkül is a mutatványt. :arrow: Nem szitált be! :lol:

_________________
Attól még, hogy indexelek, nem biztos, hogy egyenesen megyek tovább!


2010. április 11. 11:33
Profil

Motor: Honda XL650V Transalp
Hozzászólás Re: Futómű
Na, ma én is megpucoltam az első féknyergeket, a dugattyúkat, és lecseréltem a fékfolyadékot, és ugyanazt a jelenséget tapasztaltam, mint Yoss. Határozottabb, és sokkal feljebb jelentkező munkapont. A betétekhez nem nyúltam. A munkapont már a fékfolyadék lecserélése előtt, a fék megpucolása után is feljebb került!


2010. április 10. 20:12
Profil
Avatar

Motor: XJR 1200, FZ1 SA
Hozzászólás Re: Futómű
Ma felkerült a zongorára egy a gyárihoz hasonló (CB1000R) kormány. Mivel eddig egy nagyon széles alukormány volt rajta, most sokkal kényelmesebbnek tűnik a gép és a visszafordítókban magabiztosabban tudom dönteni.

A yamaha kormányvégek nem passzolnak ezért újakat fogok venni. Ami a mai tesztkörön meglepett, hogy kormányvégek nélkül elengedett kormánynál elkezdett beszitálni. Nem gondoltam volna, hogy ennyit számít... Volt már valakinek ilyen tapasztalata?

Tudom, hogy sok minden okozhatja a szitálást, de én kifejezetten a súlyok hiányára gyanakszom, mert pénteken még nem csinálta a másik kormánnyal. Egyébként 2 kézzel fogva nem érződik semmi vibrálás v. ilyesmi.

Hazafelé a benzinkúton összefutottam Hsi kollégával és kicsavartuk a 650-esből a k.véget, ami saccra legalább 100g-nak tűnt. Otthon lemértem az xjr gyári k.végeit: 200g/db :shock:

Amit még érdekesnek találok, hogy a neten kinézegetett k.végek jó része cnc mart aluból van és dizájnra megfelelnek de súlyra 50-70g között mozog a többségük, ezért most a "súlyosabbakat" kezdtem el nézegetni.


2010. április 10. 19:28
Profil Honlap

Motor: Honda XL650V Transalp
Hozzászólás Re: Futómű
Nem lehet, hogy eddig levegős volt a fék, most meg le lett légtelenítve/elmászott a légbuborék onnan, ahol volt? Ez magyarázná a keményebb és föntebb levő munkapontot.


2010. március 25. 13:37
Profil
Avatar

Motor: GSF-1250SA
Hozzászólás Re: Futómű
A fékkar nem változhat, hiszen a tárcsafék önállító. A kopást kompenzálja, a tartályból enged fékfolyadékot utána. Mind a tárcsa, mind a betét kopását.

_________________
CSapatkivonásra Oktatott Mesterséges Yodamásolat


2010. március 24. 15:42
Profil
Avatar

Motor: R1250GS
Hozzászólás Re: Futómű
csomy írta:
Én is Stom vonalán indultam el.
Én arra gondoltam, hogy a dugattyú visszanyomásával a tömítő gumigyűrű elmozdult az addig megszokott helyéről, és lehet, hogy annyi fékfolyadék került alá, ami kissé megkente, tehát a dugattyú könnyebben csúszik most benne. Ez az elmélet igazolhatja a kisebb szükséges erő jelenségét, de a munkapont új pozícióját nem.

Igen, erre gondoltam én is, aztán rájöttem, hogy a munkapont pozíciója max a tárcsa vastagságával, vagy a betét kopásával változhat. Mindegy, nincs jelentősége, csak nem értem a dolgot.

_________________
If this is heaven, I'm not afraid of hell...


2010. március 24. 15:25
Profil ICQ
Avatar

Motor: GSF-1250SA
Hozzászólás Re: Futómű
Én is Stom vonalán indultam el.
Én arra gondoltam, hogy a dugattyú visszanyomásával a tömítő gumigyűrű elmozdult az addig megszokott helyéről, és lehet, hogy annyi fékfolyadék került alá, ami kissé megkente, tehát a dugattyú könnyebben csúszik most benne. Ez az elmélet igazolhatja a kisebb szükséges erő jelenségét, de a munkapont új pozícióját nem.

_________________
CSapatkivonásra Oktatott Mesterséges Yodamásolat


2010. március 24. 13:13
Profil
Avatar

Motor: GSF 1250S
Hozzászólás Re: Futómű
Yoss írta:
Ez már csak pszichológia :)

A guminak ehhez nem sok köze lehet, de akkor minek?[/quote]

Pl. a kerék kivételkor megmozgattad a munkahengert ( kinyomtad a kerék mozgatásával, vagy tárcsa nélkül meghúztad a kart, majd visszatoltad a helyére, mert úgy nem ment volna be a tárcsa a helyére). Visszarakáskor más munkapontra állt be- mivel önbeálló. Vagyis más mennyiségű olaj van a rendszerben.


2010. március 24. 12:38
Profil
Avatar

Motor: R1250GS
Hozzászólás Re: Futómű
T3v3 írta:
Ez már csak pszichológia :)

Nem, nem hinném, hogy az lenne. Az elmúlt napokban sokat motoroztam és már azon filóztam, hogy valamit kellene a fékkel csinálni, mert már a kar fél út alatt keményedett csak fel. Most meg már egy harmadnál keményedik és nem kell annyira markolni sem. A guminak ehhez nem sok köze lehet, de akkor minek?

_________________
If this is heaven, I'm not afraid of hell...


2010. március 23. 21:16
Profil ICQ
Avatar

Motor: 1.2-es Börzsönyi szürkemarha
Hozzászólás Re: Futómű
Ez már csak pszichológia :)


2010. március 23. 20:57
Profil
Avatar

Motor: R1250GS
Hozzászólás Re: Futómű
Ma lecseréltettem a gépen a gumikat. Meglepő módon az első fékek keményebbnek érződnek és "feljebb" fognak. Úgy értem sokkal kevésbé kell húzni a féket, hogy felkeményedjen és erősebben harapnak.
Ez vajon mitől lehet? Nem értem.

_________________
If this is heaven, I'm not afraid of hell...


2010. március 23. 20:35
Profil ICQ
Avatar

Motor: Yamaha XT 660 R '04
Hozzászólás Re: Futómű
:D Nemhiába, te egy nagyon okos ember vagy :fejre:

_________________
Kutatásra és Orgyilkosságra Létrehozott Ikerhorizontális Xenonmeghajtású eXkavátor
Kép


2010. március 23. 20:30
Profil YIM
Avatar

Motor: XJR 1200, FZ1 SA
Hozzászólás Re: Futómű
Elolvastam...nekem is egyből Kolixx kérdése jutott az eszembe.


2010. március 23. 20:13
Profil Honlap
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 256 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Következő


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség