Bandit.hu
http://bandit.hu/phpBB3/

Motor
http://bandit.hu/phpBB3/viewtopic.php?f=14&t=71
Oldal: 33 / 34

Szerző:  Bandita20 [ 2009. február 20. 13:02 ]
Hozzászólás témája:  Re: Motor

Igen, valójában a hézagolás miatt került előtérbe a kérdés! :)
Az enyém sztem nem változó szelepvezérléses!Ha a VC azt jelenti akkor tuti h nem mert ilyen jelzés nincs rajta!
Ez egy 91-es évjáratú 250es 45LE-s változat.

Akkor a kérdés ugy látom még nyitott, vagyis ez a típus ami nekem van akkor lapkás vagy csavaros? :roll:

Szerző:  karesz [ 2009. február 20. 10:56 ]
Hozzászólás témája:  Re: Motor

Na majd megnézem otthon este , igaz az emlékeimre hagyatkoztam , de pont azért maradt meg bennem mert csodálkoztam is azon hogy lehet a 250-es csavaros ha a 400-as lapkás.
Bár lehet hogy örexem

Szerző:  csibra [ 2009. február 20. 10:42 ]
Hozzászólás témája:  Re: Motor

a VC400-as is lapkás, sőt mi több, asszem az alaphelyzet csavaros a váltott helyzet lapkás vagy valami hasonló értelmes megoldású

Szerző:  mzsombor [ 2009. február 20. 10:34 ]
Hozzászólás témája:  Re: Motor

Csak megerősíteni tudom, 250-es nem változó szelepvezérléses lapkás!

Szerző:  zöldi [ 2009. február 20. 10:05 ]
Hozzászólás témája:  Re: Motor

karesz írta:
Ha jól emlékszem a 250es csavaros szelphézagállítású.
Ha a szelepvezérlés kategóriáját is kérded akkor az meg DOHC


Szerintem a 400/250 lapkás. :roll:

Szerző:  karesz [ 2009. február 20. 7:07 ]
Hozzászólás témája:  Re: Motor

Ha a kérdésed a hézagállításra vonatkozott:
A hidrotőke a hidraulikus szelephézegkiegyenlítést jelenti. Én a nagyobb Banditokban vagyok otthon de legjobb tudomásom szerint ilyen a kicsiknél sincs. Ha jól emlékszem a 250es csavaros szelphézagállítású.
Ha a szelepvezérlés kategóriáját is kérded akkor az meg DOHC

Szerző:  Bandita20 [ 2009. február 19. 21:08 ]
Hozzászólás témája:  Re: Motor

Ha már motor a téma, érdekelne, hogy az én 250es Banditomon a szelepvezérlés milyen megoldással müködik? Hallottam vmi hidrotökés akármit, de nem vagyok tisztában az egésszel így gondoltam megkérdem h tudjam milyen megoldás van benne!

Szerző:  karesz [ 2009. február 17. 20:54 ]
Hozzászólás témája:  Re: Motor

Durva közelítéssel :
amíg nem tapasztasz lépcsőt a bütyök szélén vagy pittingesedést a felöleten addig az nem kopás.
Ha igen, akkor viszont kezdhetsz aggódni.

Szerző:  Hunter [ 2009. február 17. 17:05 ]
Hozzászólás témája:  Re: Motor

T3v3 írta:
Az elég meleg lenne ha a körmöd is elakadna benne.


Tényleg! Ezt meg sem próbáltam! De le is fotózom majd! Pont ott nem fényes, hanem matt. Fura kicsit, de nem gondolom, hogy problémát jelentene komolyabban.

Szerző:  T3v3 [ 2009. február 16. 19:52 ]
Hozzászólás témája:  Re: Motor

Hát én csak az anyag színében. Ugye "azokon" a helyeken fényes, ez pedig természetes. Az elég meleg lenne ha a körmöd is elakadna benne.

Szerző:  Hunter [ 2009. február 16. 19:17 ]
Hozzászólás témája:  Szelephézag

Na ma végre meglett a szelephézagolás a vason!

Minden kipufogószelepen és egy henger szívószelepein kellett állítani. Nem volt túl nagy meló, de az állítócsavar 3mm-es négylap fejéhez legyártottam egy finom kis szerszámot. Ezzel és egy 8-as csillagvillás kulccsal tökéletesen be lehet állítani a hézagot. Érdekes, hogy a vezérmű tengelyein látszik némi kopás. Ez mondjuk kissé aggaszt, mert a tojásdad forma eldeformálódása megváltoztatja a vezérlés karakterisztikáját. Persze csak kicsit kopottak a bütykök, és főleg oldalt egy kis foltban látszik szinte mindegyiken!

Aki állította a szelepeket rajtam kívül, tapasztalt ilyen kopást?

Szerző:  karesz [ 2009. február 3. 5:09 ]
Hozzászólás témája:  Re: Motor

Csavaros

Szerző:  zeph [ 2009. február 2. 22:08 ]
Hozzászólás témája:  Re: Motor

császtok 97 es 600 as banditoknál lapkás vagy csavaros megoldás van szelephézagnál??

Szerző:  Hunter [ 2009. január 29. 16:15 ]
Hozzászólás témája:  Re: Szelephézag

zöldi írta:
[És ha "érzésre" meghúzod annyira, hogy már ne kelljen ellentartni, aztán rámész a nyomatékkulccsal?


Hát igen, lehet, hogy beválik, de általában, ha így próbáltam valamit meghúzni, mindig továbbhúzódott kicsit az ellentartandó rész is. De asszem ez Murphy nem?

Asszem eljátszom vele néhány órácskát, bekapcsolok valami jó zenét, mondjuk az AC/DC új lemezét, és úgy állok hozzá, hogy ha lassan is lesz kész, de profi beállításra van szüksége a motornak!

Szerző:  zöldi [ 2009. január 29. 14:45 ]
Hozzászólás témája:  Re: Szelephézag

Hunter írta:
amivel nyomatékra tudsz húzni és a közepe lyukas az ellentartás miatt nem hiszem, hogy fellelhető a szerszámaim között. :lol: :lol:



És ha "érzésre" meghúzod annyira, hogy már ne kelljen ellentartni, aztán rámész a nyomatékkulccsal? Mikor csináltam, még nekem sem volt spéci kulcsom, azóta agyaltam, hogy hogyan is kéne...

Szerző:  Hunter [ 2009. január 29. 13:40 ]
Hozzászólás témája:  Szelephézag

Karesz, kissa:

Köszi! Ezeket én is pont így gondoltam. Azért is merült fel a kérdés, mert olyan kulcs, amivel nyomatékra tudsz húzni és a közepe lyukas az ellentartás miatt nem hiszem, hogy fellelhető a szerszámaim között. :lol: :lol:

Asszem bízom a kezemben, mint nyomatékkulcsban ebben az esetben!

Szerző:  kissa [ 2009. január 29. 13:29 ]
Hozzászólás témája:  Re: Motor

Hunter írta:
..A szelephézag állításakor az állítószerkezet kontra anyáját...

Ha nagyon profi akarsz lenni ennek is van lehuzasi nyomateka: 10Nm ... bar szerintem eleg korulmenyes ott nyomatekkulcsal operalni. :ugeek:

Szerző:  karesz [ 2009. január 29. 13:03 ]
Hozzászólás témája:  Re: Motor

Hunter írta:
az állítószerkezet kontra anyáját hogyan célszerű lehúzni. ..


Semmi extra csak azt tudom mondani, hogy érzésre. Legjobb ha csillagkulcsot használsz, elkerülendő a hatszög sarkainak lenyalását.

Szerző:  szotyi [ 2009. január 28. 22:50 ]
Hozzászólás témája:  Re: Motor

Bocs-Hunter

Szerző:  szotyi [ 2009. január 28. 22:49 ]
Hozzászólás témája:  Re: Motor

hunter érdeklődve várjuk a folytatást,jó a képsorozat! =D>

Oldal: 33 / 34 Időzóna: UTC [ nyi ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/