Pontos idő: 2024. március 29. 5:55




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 535 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 23, 24, 25, 26, 27
 Villamosság 
Szerző Üzenet
Avatar

Motor: '92 gsf 400
Hozzászólás segitseg
sracok! segitsegre szorulok. a 400as banditomhoz rendeltem fesszabajzot. kaptam is, de sv650-re. es erdekelne, hogy rendelesi hiba lenne, vagy passzol a kisbanditra az a szabajzo, szalak ugyan annyi jon ki belolle. elore kosz, olcso benzint, szeles aszfaltot mindenkinek


2009. január 12. 14:42
Profil YIM

Motor: Honda XL650V Transalp
Hozzászólás Re: Villamosság
Valahogy így van. Rövid ideig elvisel nagyobb töltőáramot is, ám így teljes töltöttséget nem lehet elérni, mert fontos, hogy ilyenkor is alatta maradjon a kapocsfesz a 14,4 V-nak. Igazából ezzel a módszerrel a töltési görbe középső, hosszú, lapos részét lehet lerövidíteni ha muszáj, de az élettartam így csökken, az ólomlemezeknek nem tesz túl jót.


2009. január 6. 10:07
Profil
Avatar

Motor: 1150 GS, Ty250, CB500 RR
Hozzászólás Re: Villamosság
Karesz, ha van időd, engem érdekelne mélyebben is.

A szombati motorozás előtt rátöltöttem az akksira, mert alacsonynak találtam a kapocsfeszt. Csak úgy tudom tölteni, ha kiveszem. Nézegettem a kandzsikat rajta- gyári Yuasa- és egyik sarkában felfedeztem: Normal charging: 1.2A 5-10h
Rapid: 4-5A 1h

ezek szerint lehet tölteni "izomból", csak nyilván nem vitamin.

_________________
Bikes are living proof that God loves us and wants us to be happy.


2009. január 6. 9:05
Profil
Avatar
Hozzászólás Re: Villamosság
karesz írta:
Max olyan hogy ciklikusan tölt és kisüt egymás után.
Szal normál akkutöltővel nem érdemes piszkálni a totál zárt akksikat.


:oops: izé, én is így értettem... bocs :oops:
De akkor mégis van valami abban amit az emberem mondott (valószínűleg rámnézett, és felmérte hogy bővebb magyarázatra nincs szükség, úgysem érteném :lol: )


2009. január 6. 8:27
Profil
Avatar

Motor: R 1200 GS Jawák
Hozzászólás Re: Villamosság
kissa írta:
Az abszolút gondozásmentes akkumulátoroknál a töltést olyan automata töltőberendezéssel célszerű elvégezni, mely a töltést a 14,4 V-os akkumulátor kapocsfeszültségnél megszünteti, (ill. ezt követően csökkenő áramra való átváltással az a 14,4 V-os vízbontási feszültség alatt marad.) .


Ott a pont és ez a dolog lényege:

a feszültség nem mehet a gázosodási feszültség fölé.

Akármilyen kis elektronikus töltőt veszel, az a téli tároláshoz jó. Nekem pl 600 mA-es van az is bőven elég mivel csak az akksi önkisülését kell pótolni.
Olyan töltő ami egyszerre tölt és kisüt, nincs. Max olyan hogy ciklikusan tölt és kisüt egymás után.
Szal normál akkutöltővel nem érdemes piszkálni a totál zárt akksikat.
Jelleggörbékkel most nem akarlak zsibbasztani benneteket de ha valakit érdekel kifejthetem.

_________________
Mielőtt kerékpárra ülsz, mindig húzd meg a dinamó csavarjait


2009. január 6. 6:40
Profil Honlap
Avatar

Motor: 1200N K5
Hozzászólás Re: Villamosság
http://tctech.hu/auto/tuning/ujakku.htm
de a lenyeget ki is masolom belole:
(bar most latom, h a toltesi jelleggorbek nincsenek benne, pedig olyan cikket akartam keresni. lehetoleg allando legyen toltes kozben az aram, a toltesszabalyozo nem igy tolti, ha jol tudom, ezert nem szerencses lemerult akksit rabizni!)
Gondozásmentes akkumulátorok töltése

A gondozásmentes akkumulátor esetében, ha azt valamilyen okból tölteni kell (pl. égve felejtett lámpák, vagy egyéb fogyasztók rendellenes üzemeltetése álló járműben stb.), akkor a járműből kiszerelt akkumulátor töltőáramát úgy kell megválasztani, hogy az a névleges tárolóképesség értékének 0,08...0,1-szerese legyen. PI. 54 Ah-ás típus esetén az alkalmazható töltőáram: 0,08*54...0,1*54 = 4,3 ... 5,4 A. A töltést addig kell folytatni, míg az elektrolit sűrűsége minden cellában eléri az 1,27 ... 1,30 kg/dm3 értéket, megfelelő elektrolitszint mellett, 20 °C-on mérve. Az abszolút gondozásmentes akkumulátoroknál a fentiekben leírt töltési mód csak azoknál a kiviteleknél alkalmazható, melyeknél a víz utánpótlásának lehetösége biztosított (ha pl. a gyártmánycímkével leragasztott cellák záródugói eltávolíthatók). E töltési módnál ugyanis a feszültség meghaladja a 14,4 V-ot, s a töltés végén erős gázfejlődés lép fel, mely az elektrolitbam lévő víz mennyiségét csökkenti. Ezzel a töltési eljárással az akkumulátor teljes töltöttségét érhetjük el.

Az abszolút gondozásmentes akkumulátoroknál a töltést olyan automata töltőberendezéssel célszerű elvégezni, mely a töltést a 14,4 V-os akkumulátor kapocsfeszültségnél megszünteti, (ill. ezt követően csökkenő áramra való átváltással az a 14,4 V-os vízbontási feszültség alatt marad.) Hagyományos töltőberendezés alkalmazásánál (mely az állandó feszütségü töltést nem teszi lehetővé) a töltőáramot úgy kell megválasztani, hogy az a névleges tárolóképesség-értékének 0,05-szöröse legyen. PI. 54 Ah-ás típus esetén: 0,05*54 = 2,7 A. A töltést 12 ... 14 órán át kell folytatni. Ezt a töltési módot csak teljesen kisütött akkumulátoroknál szabad alkalmazni. Megjegyezzük, hogy a leírt két utóbbi töltési módszemél (ahol nem lépjük túl a 14,4 V-os vízbontási feszültséget), a teljesen zárt, abszolút gondozásmentes, teljesen kimerült akkumulátorok 65 ... 80%-os töltöttségi állapotba kerülnek.


2009. január 5. 18:59
Profil
Avatar

Motor: Yamaha XT 660 R '04
Hozzászólás Re: Villamosság
Ha a töltőáramot is lehet állítani, és annak látod a numerikus értékét, hogy kellő szint alatt van, illetve a feszültésget is jól beállítottad, akkor nem tudom elképzelni, hogy ez rosszul töltsön.

_________________
Kutatásra és Orgyilkosságra Létrehozott Ikerhorizontális Xenonmeghajtású eXkavátor
Kép


2009. január 5. 18:41
Profil YIM
Avatar
Hozzászólás Re: Villamosság
kolixx írta:
...


És innen nézve mi a helyzet azokkal a töltőkkel (pl a miénk :) ) aminél állítható hogy 6, 12, vagy 24 V-os akksit szeretnénk tölteni? Illetve a töltőáramot sem közvetlenül állítom, hanem egy 5 vagy 6 fokozatú kapcsolóval, az áramot pedig analóg műszer jelzi vissza. Mert ez a ketyere sem bizonyult egészségesnek a motor akksikra :?


2009. január 5. 18:07
Profil
Avatar

Motor: Yamaha XT 660 R '04
Hozzászólás Re: Villamosság
Megpróbálom megosztani azt a tudást amit a középiskolában a fizikatanár ránk ruházott.

Az akkumulátorok cellákból épülnek fel. Amit én tudok, hogy egy cella 1.2 V-os (ez technológiafüggő). Egy adott cellának van valamekkora kapacitása, és valamekkora ellenállása. Ezekben a cellákban energiát akarunk tárolni. Mind az autó mind a motor akkumulátorok 12 V-os kapocsfeszültségüek, de az autós akkumulátorokban nagyobb energiát akarunk tárolni valamiért. Az azonban fontos, hogy mindkét esetben 12 V legyen a kapocsfeszültség.

Több energiát több cellában lehet tárolni. Ennek két módja van: a cellákat sorba (ez nem jó, mert így a kapocsfeszültség nő a cellák számáva), vagy párhuzamosan kötjük.

A töltésnél a feladat az, hogy minden cellán adott nagyságú áramot folyassunk át. Ha a motor akkumulátora egy sorba kötött cellaköteg lenne, akkor mondjuk, hogy egységnyi áram kell a töltésükhöz.
Ha az autós aksi mondjuk kétszer akkora teljesítményű mint a motoros, akkor az belül úgy néz ki mintha két motoros aksi lenne párhuzamosan kötve. Ahoz, hogy itt elérjük a cellénkénti igényelt egységnyi áramot, két egységnyit kell rávezetni az akkumulátorra, mert a párhuzamos kapcsoláson két irányba eloszlik a töltésmennyiség.

Ennek az az eredménye, hogy a mezei autós töltők egyszerüen nagyobb töltőárammal töltik motoros aksit mint az ideális. Ez pedig tönkreteszi az aksikat.

Amikor egy autós aksitöltőn azt írja, hogy autómatikus töltőáramszabályozás van benne, az alatt én nem azt értem, hogy kitalálja, hogy az adott akkumulátor tipus milyen töltőáramot szeret, hanem azt, hogy tudva, hogy autós akkumulátorral van dolgunk, az aktuális kapocsfeszültségből számol valamit a töltőárammal kapcsolatban. Fontos, hogy feltevésként használja, hogy autós akumulátort akar tölteni.

_________________
Kutatásra és Orgyilkosságra Létrehozott Ikerhorizontális Xenonmeghajtású eXkavátor
Kép


2009. január 5. 17:16
Profil YIM
Avatar
Hozzászólás Re: Villamosság
mzsombor írta:
autóhoz való töltőt ne nagyon...


Üdv!
Egy motorszerelő mondta nekem még tavaly, hogy azért ment tönkre az akksim tavaszra, mert hagyományos (autó savas akksijához való) töltővel töltöttem rá. Hiába volt a töltőáram kisebb a megengedettnél. Valami olyasmit magyarázott, hogy a motorakksi töltője egyszerre tölti és terheli is az akkumulátort, mert annak arra van szüksége ( :idea: :?: ), míg a hagyományos csak tölt.

Én nagyon nem értek az ilyesmihez, de az elmondottakat bizonyítva láttam azzal, hogy eddig tényleg minden akksim (3 db) valóban tönkre ment, amit hagyományos töltővel töltöttem, méghozzá kb utána pár hétre. Ha jól emlékszem a kapacitását nyírja ki, tehát csak akkor vehető észre a tönkremenetel, ha nem indítjuk a motort naponta.

Mostmár én is kíváncsi lennék arra, hogy igaz-e a fenti állítás, úgyhogy elektromos szakik jelentkezzetek ;)


2009. január 5. 16:48
Profil
Avatar

Motor: GSF-1250SA
Hozzászólás Re: Villamosság
Szóval akkor a kevés töltőáram nem gáz, max lassabban tölt, de itt most úgysem az a lényeg... ugye?

_________________
CSapatkivonásra Oktatott Mesterséges Yodamásolat


2009. január 5. 16:37
Profil

Motor: bandit 250
Hozzászólás Re: Villamosság
nekem AL300pro akkutöltőm van, ez csak 300mA-es, de tökéletesen meg vagyok vele elégedve (persze 250-es akkujához használom). Csepptöltő, tehát elvileg rajta lehet hagyni az akkun, de annyira nem bizom ezekben a dolgokban, hogy csak ugy magára hagyjam a lakásban :-) Általában havonta 1x feltöltöm a téli időszakban, és az akkum már 3 éve kifogástalanul működik. 8-) jelenleg majdnem 4000Ft a csajokamotoron webshopjában, én is innen rendeltem (nemröhög :lol: ) még régebben, bár akkoriban egy ezressel olcsóbb volt. (és gyanítom, hogy ők is a louisból szerzik)

update:
meg is van a louisos cikkszáma: 10003704 ...ugy látom kint 9 euroba kerül akcijásan

_________________
Ismeretlen okból soha ne térj át a szemközti sávba!


A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára MLAci 2009. január 5. 16:44-kor.

2009. január 5. 16:36
Profil Honlap

Motor: Honda XL650V Transalp
Hozzászólás Re: Villamosság
Az sosem baj, ha kisebb árammal töltöd, általában a kapacitás 1/10-ét szokták megadni olyan töltőáram-értéknek, amit az akku hosszú távon is elvisel károsodás nélkül. Téli kondicionálásra bőven jó amit te is mondasz. Amire figyelni kell, hogy autóhoz való töltőt ne nagyon, pláne ha nem szabályozott fajta, mert azoknak a töltőárama már bőven sok egy motorakksinak.


2009. január 5. 15:27
Profil
Avatar

Motor: GSF-1250SA
Hozzászólás Re: Villamosság
Téli akkutöltés ügyében:
Kondíció-megőrzés érdekében szeretnék akkutöltőt vásárolni. Sokféle van, olcsótól drágáig. A töltési áram szükségességével nem vagyok tisztában.
Ha tényleg csak a tárolás miatt kell a töltő, akkor elég egy 4-5000ft-os, 600mAes termék, vagy szükséges komolyabb készüléket venni?
A motorba való utángyártott akku leírásában olvastam, hogy "töltőáram: 1000mA". Ez most minimum, vagy optimális, vagy micsoda? (nem fontos egyébként, csak a töltőkészülék kiválasztásának ügyében)

Ha nagy megelégedés van, szívesen elfogadok 1-2 konkrét tippet a töltő típusát illetően.

_________________
CSapatkivonásra Oktatott Mesterséges Yodamásolat


2009. január 5. 15:07
Profil
Adminisztrátor
Hozzászólás Villamosság
Villamosság


2008. december 31. 16:59
Profil
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 535 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 23, 24, 25, 26, 27


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség