Szerző |
Üzenet |
Ticu
Motor: GSF 600 S K4 (snassz szürke)
|
Re: Általános
Köszönöm! Ezt szórol szóra bemagolom és kész tényekkel folytatom a vitát.
_________________ Attól még, hogy indexelek, nem biztos, hogy egyenesen megyek tovább!
|
2009. február 17. 21:27 |
|
|
karesz
Motor: R 1200 GS Jawák
|
Re: Általános
Na ha pontosan tudni akarjátok : Az alternáló és forgó mozgást végző alkatrészek gyorsulásából adódó tömegerők csak a fordulatszámtól függenek. Az effektív középnyomásból származó csapterhelés és dugattyúpalástterthelés is hasonló az üresben és terhelten tiltásig forgó motornál, noha ha terhelten pörgeted nehezebben éri el a tiltási fordulatszámot viszont a gyújtás ki-be kapcsolásából eredő terhelésváltás komolyabb ütésszerű terhelést mér az egész hajtásláncra. Nem beszélve arról hogy porlasztós motornál a gyújtás visszakapcsolásakor lángfront éri a kipufogószelepeket/ülékeket. Szal egyik sem haszon. Ha nem akarjátok gyilkolni a kedvenceteket ne csináljátok. Ezt a szórakozást hagyjátok meg a choppereseknek. Ellentétben a chopperekkel, a mi motorjainknak nem hangja van, hanem menni tudnak.
_________________ Mielőtt kerékpárra ülsz, mindig húzd meg a dinamó csavarjait
|
2009. február 17. 21:11 |
|
|
Hunter
Motor: Suzuki GSF 1200S K3
|
Re: Általános
borz_alom írta: Szerintem semmivel sem károsabb, mint mondjuk gyorsulás közben szabályzásig tépni. Vitatkoznék! Biztosan károsabb, mert nem csillapítja a váltó, a lánc és a hátsó kerék ellenállása a főtengelyre, hajtókarokra és dugókra eső hatalmas terhelést. Szerintem!
_________________ ________________________________________________________________________________ Nagyfőnök nem túl kíméletes üzemmódban:
|
2009. február 16. 19:11 |
|
|
borz_alom
Motor: Pegaso Trail
|
Re: Általános
Szerintem semmivel sem károsabb, mint mondjuk gyorsulás közben szabályzásig tépni. De ettől még nem tesz jót a motornak az tuti.
|
2009. február 16. 16:05 |
|
|
zöldi
Motor: 1150 GS, Ty250, CB500 RR
|
Re: Általános
Gépész létemre sosem terveztem még motort(mást sem nagyon), nem tudom megindokolni korrekt módon, miért káros, csak két példát tudok. A motorhoz kapott kezelési útmutató azt írja: Don't race the engine in neutral. A Ternai motorosbiblia meg az azt, hogy ha maximális élettartamot várunk, akkor a maximális fordulatszámnak legfeljebb a felével terheljük a motort (4T)
_________________ Bikes are living proof that God loves us and wants us to be happy.
|
2009. február 16. 12:44 |
|
|
Ticu
Motor: GSF 600 S K4 (snassz szürke)
|
Re: Általános
A napokban vitatkoztam valakivel arról, hogy sztem nem jó ha egy motort üresben, terhelés nélkül pörgetünk tiltás közelében több másodpercen keresztül. A kérdésem az, hogy van ennek valami mechanikailag rossz hatása? Vagy csak a melegedés miatt lehetséges károsodás?
_________________ Attól még, hogy indexelek, nem biztos, hogy egyenesen megyek tovább!
|
2009. február 16. 12:24 |
|
|
zöldi
Motor: 1150 GS, Ty250, CB500 RR
|
Re: Általános
mzsombor írta: Van még valami infó a gépről? ?ikori, mennyi km, fényezve le lesz-e, az benne van-e az árban, ilyesmi. Hol található meg a szerelőd? A mikorit meg a km-t megmondom holnap, a műanyagok kihegesztése, fényezés, friss szervíz mindig benne van nála az árban, mindent megcsinál helyben sk. Én ezért járok hozzá, alapos csávó. Kunadacson van, innen 80 km.
_________________ Bikes are living proof that God loves us and wants us to be happy.
|
2009. február 11. 23:04 |
|
|
mzsombor
Motor: Honda XL650V Transalp
|
Re: Általános
Van még valami infó a gépről? ?ikori, mennyi km, fényezve le lesz-e, az benne van-e az árban, ilyesmi. Hol található meg a szerelőd?
|
2009. február 11. 19:15 |
|
|
zöldi
Motor: 1150 GS, Ty250, CB500 RR
|
Re: Általános
Törött az eleje, az kompletten cserélve lesz, azért ennyi.
_________________ Bikes are living proof that God loves us and wants us to be happy.
|
2009. február 11. 13:45 |
|
|
mzsombor
Motor: Honda XL650V Transalp
|
Re: Általános
Inkább még csak játszadozom a gondolattal, előbb a banditnak kellene elmennie. Kicsi Varán egyszer ültem, még vmelyik motorkiállításon, de az emlékem az, hogy nagymotor feelingje van, széles, meg nehezebb is, mint a többi 125-ös. Fogyasztás nem tudom hogy alakul, ez alapvetően városi rohangászásra kellene, élménymotornak ott a viffer. Mondjuk a varával meg földútra is le lehetne menni... hmm. Meg két henger, karbantartásigénye nemtom milyen. Hogyhogy ilyen olcsó a gép? Nem nagyon láttam belőle használt eladó példányokat, de azok se voltak ennyire olcsók, inkább kétszer ennyi.
Mindenesetre bogarat tettél a fülembe.
|
2009. február 11. 13:20 |
|
|
zöldi
Motor: 1150 GS, Ty250, CB500 RR
|
Re: Általános
mzsombor írta: Olajcsere 2500-anként ezekben a kis gépekben?? Pedig már örültem, hogy csak 1l kell bele... Tegnap láttam szakinál egy készülő Varadero 125-öt. asszem 4 kiló körüli ára mondott rá. Érdekel?
_________________ Bikes are living proof that God loves us and wants us to be happy.
|
2009. február 11. 12:18 |
|
|
zöldi
Motor: 1150 GS, Ty250, CB500 RR
|
Re: Általános
kolixx írta: Teszkóba is csak azért mész a nagymotorral, hogy a csajoknak villoghass Neeeem, arra ott a Dákó!
_________________ Bikes are living proof that God loves us and wants us to be happy.
|
2009. február 11. 9:13 |
|
|
szotyi
Motor: Versys 650
|
Re: Általános
_________________ SZOTYI
|
2009. február 11. 0:07 |
|
|
kolixx
Motor: Yamaha XT 660 R '04
|
Re: Általános
Teszkóba is csak azért mész a nagymotorral, hogy a csajoknak villoghass
_________________ Kutatásra és Orgyilkosságra Létrehozott Ikerhorizontális Xenonmeghajtású eXkavátor
|
2009. február 10. 19:48 |
|
|
zöldi
Motor: 1150 GS, Ty250, CB500 RR
|
Re: Általános
Igen, mert nincs olajszűrőjük, meg az olajtér is minike, van amelyiknak csak 0.8dl. De nem halsz bele, én pl évente megyek 3000-et a Simsonnal, pedig ha csak nem kell teszkózni, azzal megyek télen nyáron.
_________________ Bikes are living proof that God loves us and wants us to be happy.
|
2009. február 10. 14:59 |
|
|
mzsombor
Motor: Honda XL650V Transalp
|
Re: Általános
Olajcsere 2500-anként ezekben a kis gépekben?? Pedig már örültem, hogy csak 1l kell bele...
|
2009. február 10. 14:17 |
|
|
zöldi
Motor: 1150 GS, Ty250, CB500 RR
|
Re: Általános
Akkor venni kell egy olyat, meg kereni egy alkuképes honda kereskedőt, aki megdob mellé sisakkal, dzsekivel/dobozzal/ akármivel. Tényleg röhejes áraik vannak használtan. (Bezzeg a nagy banditok 4 évesen az új áruk feléért mennek el.) Ha meg nem cseréltek olajat 2500-ként, akkor hamar meglátni a főtengelyt ezekben is.
_________________ Bikes are living proof that God loves us and wants us to be happy.
|
2009. február 10. 11:20 |
|
|
mzsombor
Motor: Honda XL650V Transalp
|
Re: Általános
Najah, bandit fenntartására ráment mégegyszer a benzinköltségem. Pedig nem eszik keveset... Viszont ezek a 125-ösök se olcsók. 550 újonnan ez az új CBF125-ös, de nem kerülnek sokkal kevesebbe a használt CB-k sem sajnos.
|
2009. február 10. 10:53 |
|
|
zöldi
Motor: 1150 GS, Ty250, CB500 RR
|
Re: Általános
Mint napi szinten Simsonnal büntető, szerintem elég a 1254T. Az már elmegy 80-at tartósan. Yam SR/Trailway,Suzuki GN/TU, Honda CG, esetleg egy Ybrahim, mind nyerő Meg a Kisbandit akkor lesz mocskos drága, mikor láncot+gumit+ fékbetétet kell rá venni, mert a városban minden 3szoros sebességgel amortizálódik. Mondjuk ha minden mindegy lenne, én 125-250-es 4T robogót vennék fejtetőig érő plekóval
_________________ Bikes are living proof that God loves us and wants us to be happy.
|
2009. február 10. 10:34 |
|
|
csomy
Motor: GSF-1250SA
|
Re: Általános
A banditban legalább van egy kis tartalék, ha szükség lenne rá. Egy kis 125ben semmi nincs, max lendület.
_________________ CSapatkivonásra Oktatott Mesterséges Yodamásolat
|
2009. február 10. 10:12 |
|
|
|