Pontos idő: 2024. május 20. 15:37




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 807 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 41  Következő
 Általános 
Szerző Üzenet
Avatar

Motor: GSF 650 SA, Hyosung 250Gv
Hozzászólás Re: Általános
Sziasztok!

Tudom, hogy volt már téma a bukócső/bukógómba, de egy dolog nem derült ki számomra belőle. Bár nekem is szimpatikusabb a bukócső, tartok tőle, hogy boruláskor ha az alja leér, azon átfordulva a motor kormánya, tankja, idomai törnek. A bukógomba, mivel az feljebb van, talán megvédi ezeket a részeket is? Kérdezem, nem állítom! Lehet, hogy hülyeség... van valakinek tapasztalata, illetve tudja a választ? Ja, nem tudom lehet-e jelentősége a motor "lendületének", én leginkább az "állva elejtéstől" félek.

köszi


2013. május 21. 9:36
Profil
Avatar

Motor: Suzuki GSF 1200 N (K5)
Hozzászólás Re: Általános
Célszerű beszerezni még egy bogároldót is (ahogy tapasztaltam, ennél kivételesen igaz a "minél drágább, annál jobb" mondás), és minden előtt, miután kihűlt a motor, lefújni vele a bogaras részeket az útmutató szerint (általában szárazra kell fújni, öt percet várni, majd vizes szivaccsal (NEM A DÖRZSIS FELÉVEL!!) csiszik, és mehet a rendes mosás! :)
A bogároldó után szoktam lefújni az olajos részeket petróleummal (a blokknak hálisten nem kell, mert sehol egy nedvesedés, nem hogy olajfolyás). Amikor letelt az öt perc, ledörzsölöm a bogarakat, bővizes szivaccsak, hogy ne karcoljon, aztán jó rendesen beáztatom a motort (gőzborotva is tökéletesen megfelel, csak ne tartsd közel a fényezett részekhez).
Eztán felülről lefelé vizes kefével elkezdem sikálni, amire minden nagyobb felület (műszerfal-tank; sárvédő-villák; ülés-farokidom; blokk-olajhűtő; kipufogórendszer) előtt rányomok két csík jó öreg mosogatószert (Jar, ennél nincs jobb, még autósamponban is kevés), és minden rész után öblítek.
Közben folyamatosan áztatom a motort, hogy ne száradjon meg.
Ha ezek megvannak, elsőkerék, valami kisebb, direkt erre tartott szintén mosogatószeres szivaccsal, aztán leveretem az addigra totálisan ható petróleumot hátulról (a láncnak is bőven lehet adni belőle, meg az olajos keréknek), és azt is lemosom a szivaccsal.
Ha minden megvan, akkor viledás törlés felülről lefelé, középsztenderről le, oldalsztenderre, a csöpögni hagy, töröl, vissza középsztenderre.
Én minden mosás után waxolok, legalább a fényezést, de ha van plusz fél órám, akkor a fémrészeket is, krómápolóval. Néha a gumiknak (vezetékek, abroncsok pereme) sem árt egy kis szilikonos ápolás, ha van obozod, azt is újjá tudja varázsolni! :)
Mikor végzek a polírral, petróleumos ronggyal áttörlöm alaposan a láncot, majd szárazzal is, és amikor már alig fogja meg a kendőt, akkor befújom sprével, várok fél órát, aztán lóra! :)

Kicsit hosszú lett, és a valóságban sem lesz kevesebb 3 óránál, de az eredmény magáért beszél, és ritkán volt olyan, hogy ne említették volna meg, milyen szép, és jó állapotú a vasam! Meg is hálálja, meg az ember lelkét is megmelengeti pár jó szó! ;)

_________________
Azért élek, hogy motorozzak-
motorozom azért, hogy éljek!


2013. május 6. 22:07
Profil
Avatar

Motor: Yamaha XT 660 R '04
Hozzászólás Re: Általános
Én egyszerűbben tolom: megvárom míg esik az eső. Időnként meg Csomy meglep, mikor náluk parkol a masina :D

Saját kezűleg csak akkor mostam motor, ha szervizbe ment. Bálba mégsem küldhetem szutykosan a kisasszonyt...

_________________
Kutatásra és Orgyilkosságra Létrehozott Ikerhorizontális Xenonmeghajtású eXkavátor
Kép


2013. április 24. 13:55
Profil YIM
Avatar

Motor: 98' GSF 600S
Hozzászólás Re: Általános
Hálás köszönet mindenkinek! :leborul:

Azt hiszem, STom "brigéciol vagy petróleum"-os (szeretném, ha a blokk csilli-villi lenne)
módszerét fogom kipróbálni a benzinkúton, de a többiektől is sokat tanultam. :-)
Az összes hozzászólás hasznos volt. Köszönöm! ;)


2013. április 23. 12:08
Profil
Avatar

Motor: GSF 1250S
Hozzászólás Re: Általános
bozsi80 írta:
Köszi STom! :leborul:


Igen, én így csinálnám.


2013. április 23. 7:55
Profil
Avatar

Motor: GSF 1250S
Hozzászólás Re: Általános
Én valahol féluton lehetek a módszerek közül.
Az olajos részeket lefújom olajlemosóval ( petróleum vagy lemosó). Nekem a hátsó kerék láncoldala mindig tele van a láncolajtól - azt erre rendszeresített festő ecsettel megdörzsölöm. Majd vízzel leveretem, nem várom meg, hogy rá tudjon száradni ( slag vagy nagynyomású mosó messziről). Soha nem takargatok semmit, csak nem veretek bele az önidítóba meg a kipuff végébe. Aztán fél vödör víz két kortynyi samponnal - soha nem mérem - fentről lefelé erre használt szivaccsal, utoljára a hátsó kerék - majd slag vagy mosós öblítés. A motrot utána megdöntöm jobra- balra, hogy a blokk tetejéről lefollyon a víz. Majd 1 puha száraz ronggyal letörlöm, és kész. Kb. 10 perc mindenestől. A láncot szoktam leszáradás után lefújni, hogy a mosáskor leázott anyagot pótoljam.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára STom 2013. április 23. 7:57-kor.

2013. április 23. 7:50
Profil
Avatar

Motor: 1150 GS, Ty250, CB500 RR
Hozzászólás Re: Általános
Akkor én is.
Motul wash and wax, meg egy mikroszálas törlőkendő.
Ráfújom, letörlöm. És kész. Évente egyszer kb ha úgy adja az együttálás
lemosom vödrös kefés módszerrel, de az a max.
Csomy majd referál délután az eredményről.

_________________
Bikes are living proof that God loves us and wants us to be happy.


2013. április 23. 6:00
Profil
Avatar
Hozzászólás Re: Általános
csomy írta:
Csak azért, hogy legyen miből választani, leírom, én hogy szoktam.

Fél vödör vízbe kupaknyi autósampon, és egy meszelő kefe. Nyeles, finomabb szőrű.
Kerti slaggal bevizezem a gépet, majd a kefével felülről lefelé végigmegyek rajta, gyakori öblögetéssel a vödörben. Mikor kész, leöblítem a slagról, és beindítom a motort, hogy a kényes alkatrészek megszáradjanak. Ha nagyon megemberelem magam, akkor kompresszorral innen-onnan kifújom a vizet, de az már a luxus ápolás.
A láncot évente egyszer, talán kétszer leáztatom brigéciollal (igen) majd sima slaggal leöblítem. Aztán utánolajzás.
Kb ennyi. A motorom köszöni jól érzi magát. Nem kirakati darab, hanem igásló!


Igen. Akinek van kerti slagja, meg mindene, az így csinálja :)
De a kérdés így szólt: "Aki panelben lakik és nincs kerti csapja (garázs közelében sincs), hogyan tisztítja, mossa le a motorját?" ;)
Egyébként az enyém is igásló, nem kirakati darab, tudod jól :lol:
Az aprólékos tisztogatásnak nem függvénye számomra, hogy mire használom ;)


2013. április 22. 22:32
Profil
Avatar

Motor: GSF-1250SA
Hozzászólás Re: Általános
Csak azért, hogy legyen miből választani, leírom, én hogy szoktam.

Fél vödör vízbe kupaknyi autósampon, és egy meszelő kefe. Nyeles, finomabb szőrű.
Kerti slaggal bevizezem a gépet, majd a kefével felülről lefelé végigmegyek rajta, gyakori öblögetéssel a vödörben. Mikor kész, leöblítem a slagról, és beindítom a motort, hogy a kényes alkatrészek megszáradjanak. Ha nagyon megemberelem magam, akkor kompresszorral innen-onnan kifújom a vizet, de az már a luxus ápolás.
A láncot évente egyszer, talán kétszer leáztatom brigéciollal (igen) majd sima slaggal leöblítem. Aztán utánolajzás.
Kb ennyi. A motorom köszöni jól érzi magát. Nem kirakati darab, hanem igásló!

_________________
CSapatkivonásra Oktatott Mesterséges Yodamásolat


2013. április 22. 20:45
Profil
Avatar
Hozzászólás Re: Általános
bozsi80 írta:
Köszi STom! :leborul:

Tehát akkor gyakorlatban a következők szerint járjak el?
- vigyem magammal a rongyot (kipufogóhoz) és a brigéciolt vagy petróleumot,
- a kútra érve, álljak félre és várjak míg lehűl a motor,
- majd fújjam be a blokkot az előbb említett szer valamelyikével,
- néhány perc (ismételt) várakozás után toljam be a mocit a kézi mosóba,
- öblítsem le sima vízzel óvatosan, nem túl közelről (vagy a blokkot lehet?),
- ezután jöhet samponos programmal a motor többi része és öblítés sima vízzel...
- végül, szintén várakozás míg megszárad, majd irány haza (+ láncot befújni estére).

Mire figyeljek? Mi az amit ne veressek a pisztollyal túl intenzíven? Lehetőleg hova ne jusson víz?


Elmondom én hogy szoktam.
Ami kell hozzá:
1 db viráglocsoló spriccelő (ha olyat veszel amit fel lehet a tetején pumpálni, akkor nem szakad le az ujjad a mosás végére, OBI-ban árulják 1000 huf kb)
4 db 50x50 cm-es puha rongy, pl frottír törölköző (vagy akármekkora, nekem ekkora van) 2 db amivel a koszt levakarod, 1 db amivel utána dolgozol, és egy a végére amivel csak szárazra törölsz
1 db akkora hely, ahol a motor és Te elfértek

Szépen elkezdem a mosást úgy, hogy egy kis területet lespriccelek vízzel, majd letörlöm a ronggyal, és így haladok végig. Tapasztald ki, hogy Neked mi a sorrend, én általában a műszereknél kezdem, tükrök, lámpa, kormány, tank, aztán haladok lefelé, sárvédő, hátsó idom, hátsólámpa, kipufogó, oldala, stbstb. A kerekeket a végére hagyom. Semmi extra, semmi sampon, semmi mosószer, és semmi slag. Nem leszel kész 5 perc alatt, de nyilván szereted a motorodat annyira, hogy rászánod ezt a kis időt.
Így jobban össze is szoktok ;)


2013. április 22. 17:55
Profil
Avatar

Motor: 98' GSF 600S
Hozzászólás Re: Általános
Köszi STom! :leborul:

Tehát akkor gyakorlatban a következők szerint járjak el?
- vigyem magammal a rongyot (kipufogóhoz) és a brigéciolt vagy petróleumot,
- a kútra érve, álljak félre és várjak míg lehűl a motor,
- majd fújjam be a blokkot az előbb említett szer valamelyikével,
- néhány perc (ismételt) várakozás után toljam be a mocit a kézi mosóba,
- öblítsem le sima vízzel óvatosan, nem túl közelről (vagy a blokkot lehet?),
- ezután jöhet samponos programmal a motor többi része és öblítés sima vízzel...
- végül, szintén várakozás míg megszárad, majd irány haza (+ láncot befújni estére).

Mire figyeljek? Mi az amit ne veressek a pisztollyal túl intenzíven? Lehetőleg hova ne jusson víz?


2013. április 22. 13:36
Profil
Avatar

Motor: GSF 1250S
Hozzászólás Re: Általános
Pl.: így :
"ésszel használni (kipuff ronggyal bedugva, nem közvetlen közelről nyomatni, stb.)?
Tudom... blokkot brigéciollal befúj (pl. kis kézi flakon, amivel a virágokat szokták fújkálni, permetezni),
kicsit vár, majd slaggal leveret, láncot lánctisztítóval, a többit pedig samponos vízzel, aztán öblítés... "

Ha a láncot is le akarod takarítani, akkor azt is lehet mosni - nem nagy nyomással, hogy a gyűrűk mellett be ne menjen a víz, majd amikor leszáradt, akkor vékonyan lefújod láncspay-vel és vársz kb. 10 percet, hogy az anyag rá tudjon száradni a láncra.

Az eredeti kérdésedre - én benzinkúton mosnám, mert ott adva van a mosó és a hely is. A lemosott olaj és szennyező anyag, meg a benzinkút elválasztó rendszerében marad ( azt mindenhol kiépítik a csatornára), nem szennyezed a környezeted sem, ami talán szempont lehet még.
Apróság: ha lehet inkább petróleumot használj brigéciol helyett - ugyan annyiba kerül, de nem szárítja a gumi részek anyagát.


2013. április 22. 7:46
Profil
Avatar

Motor: 98' GSF 600S
Hozzászólás Re: Általános
Sziasztok!

Aki panelben lakik és nincs kerti csapja (garázs közelében sincs), hogyan tisztítja, mossa le a motorját?
Lehet, a kérdés láttán most néhányotoknak elkerekedik a szeme :-) , de hallottam például,
hogy nem javasolt a benzinkutakon lévő nagynyomású pisztoly (kézi mosó) használata.
Szerintetek sem lehetne ésszel használni (kipuff ronggyal bedugva, nem közvetlen közelről nyomatni, stb.)?

Tudom... blokkot brigéciollal befúj (pl. kis kézi flakon, amivel a virágokat szokták fújkálni, permetezni),
kicsit vár, majd slaggal leveret, láncot lánctisztítóval, a többit pedig samponos vízzel, aztán öblítés...
de egy lakótelepen hogy oldod meg? Hordod le a vizet a negyedikről? Ti hogyan csináljátok?

Kérek szépen tippeket, tanácsokat! Köszönöm :leborul:


2013. április 21. 23:55
Profil
Hozzászólás Re: Általános
Helló!

Az idom tartó gumi szilentjeim, teljesen elvannak öregedve szakadva ... teljesen halottak :(
Hol tudok ilyenek beszerezni ?


2013. február 28. 20:23
Profil

Motor: Bandit 1200 S
Hozzászólás Re: Általános
köszi

_________________
Kábán, vakon, részegen, futunk át az életen


2013. február 12. 9:08
Profil
Avatar

Motor: Suzuki GSF 1200 s
Hozzászólás Re: Általános
Gulyi22 írta:
Üdv

Ez a bukócső téma viszont érdekelne engem is. A Petit hol is lehet megtalálni vagy valami kapcsolatot teremteni vele?

Tóth-Pál Péter 20/261-4429


2013. február 11. 20:46
Profil

Motor: Bandit 1200 S
Hozzászólás Re: Általános
Üdv

Ez a bukócső téma viszont érdekelne engem is. A Petit hol is lehet megtalálni vagy valami kapcsolatot teremteni vele?

_________________
Kábán, vakon, részegen, futunk át az életen


2013. február 11. 14:54
Profil
Avatar

Motor: Suzuki GSF 1200 s
Hozzászólás Re: Általános
Igen igen Peti csinálja! A bukócső tényleg széles kicsit, de lehet szűkebbre szabni, egészen szorosan a deknihez. Az ára elfogadható, pl: egy hátsó konzol, doboz alá 12-13 ezer.


2013. január 26. 15:17
Profil
Avatar

Motor: '93 Bandit 250
Hozzászólás Re: Általános
Jól sejtem hogy ezeket Peti csinálta


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára gerg0 2013. április 19. 19:05-kor.

2013. január 26. 12:04
Profil
Avatar

Motor: 1150 GS, Ty250, CB500 RR
Hozzászólás Re: Általános
Az oldaltartóért nagy taps, még szebb, mint a gyári Givi, a bukócső szerintem túl széles, és hamar lekarcol, de szép munka

_________________
Bikes are living proof that God loves us and wants us to be happy.


2013. január 25. 13:02
Profil
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 807 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 41  Következő


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség