Pontos idő: 2018. június 23. 5:29




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 169 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Következő
 Extrák motorra 
Szerző Üzenet
Avatar

Motor: R1200GS LC
Hozzászólás Re: Extrák motorra
Pityi74 írta:
Szia Csomy!
Azóta sokat nézegettem a plexiket és az állíthatót "nagyon túrásnak" találom,az szerintem egy Strom-on jól mutat,de egy bandin nem.Viszont van verseny plexi,ami egy kicsit nagyobb a gyárinál és a teteje egy kicsit kunkorodik kifelé,ami szerintem szintén megdobja a levegőt.A stabilitásból semmiképpen nem szeretnék veszíteni.

Az a felhajló ív inkább turbulenciát okoz, semmint védelmet. Szerintem.

_________________
If this is heaven, I'm not afraid of hell...


2011. szeptember 27. 19:18
Profil ICQ
Avatar

Motor: GSF-1250SA
Hozzászólás Re: Extrák motorra
Az esztétika a te dolgod.
Olyan bubis plexije itt Mikirnek van, igaz a régi típusú fejidomon.
Én nem nagyon használom 180 környékén a motort, így az afeletti stabilitás nálam nem szempont.

_________________
CSapatkivonásra Oktatott Mesterséges Yodamásolat


2011. szeptember 27. 15:39
Profil
Avatar

Motor: GSF650SA
Hozzászólás Re: Extrák motorra
Szia Csomy!

Azóta sokat nézegettem a plexiket és az állíthatót "nagyon túrásnak" találom,az szerintem egy Strom-on jól mutat,de egy bandin nem.Viszont van verseny plexi,ami egy kicsit nagyobb a gyárinál és a teteje egy kicsit kunkorodik kifelé,ami szerintem szintén megdobja a levegőt.A stabilitásból semmiképpen nem szeretnék veszíteni.


2011. szeptember 27. 15:27
Profil
Avatar

Motor: GSF-1250SA
Hozzászólás Re: Extrák motorra
Hello

Üdv a csapatban. Nekem a gyári Suzuki, azaz az MRA vario plexi van fent. Gondolom a legfelső állásban összevethető a fix, magas plexivel.
A tapasztalatok alapján a gondodat megoldaná a dolog, a szelet nagyon jól felfogja, és nem rángat. Ami viszont hátránya, hogy a szélzaj megnövekszik. Ha nem használsz füldugót, akkor ez zavaró lehet.
Én is vagyok 185 centi, és ha feltekerem magasra, akkor még autópályán sem érzem, hogy nyomná a fejemet, vagy a felső testemet a szél.
Szigorúan apró betűvel jegyzem meg, hogy felemelt állásban, 180km/h felett instabilnak érzem. Ez lehet sok mindentől, de a plexi előtti 30.000 km-en nem éreztem.

_________________
CSapatkivonásra Oktatott Mesterséges Yodamásolat


2011. szeptember 26. 20:36
Profil
Avatar

Motor: GSF650SA
Hozzászólás Re: Extrák motorra
Sziasztok!

Kolena István vagyok és 1 hónapja boldog tulajdonosa vagyok egy 650es banditának.MRA túraplexit szeretnék a motorra venni és kíváncsi volnék a véleményetekre.Amit el szeretnék érni az az,hogy szeretném,ha nem csóválná a fejem a szél és ne kelljen ráhasaljak a motorra.183 cm magas vagyok.Találtam az ebay-en MRA plexit verseny és túra kivitelben.Várom a véleményeket és előre is köszönöm!


2011. szeptember 26. 19:56
Profil
Avatar

Motor: Suzuki GSF 1200S K3
Hozzászólás Extrák motorra
Srácok! Nem igazán tudom, hogy mi a faxról beszéltek, de amit greatman csinál a tuti piszok jó lesz! Nem értem, de akarok egy ilyet! :lol: :lol: :lol:

_________________
________________________________________________________________________________
Nagyfőnök nem túl kíméletes üzemmódban: Kép :D


2011. május 25. 15:04
Profil
Avatar

Motor: Bandit 1200S ; GS500E
Hozzászólás Re: Extrák motorra
Tangerine írta:
Dióda is van benne? Nem a Suzukiknál szokásos 3-vezetékes "szabványos" megoldás? Csak mert úgy könnyebb volna másik Suzukira is adaptálni.


Az egyik vezeték a test, a másik a jel, a harmadik az üresjelző lámpához megy, ugyanúgy mint a gyárin. Az üresjelző ág a mikrokontroller védelme miatt van lediódázva, így még véletlenül sem tud visszáramot kapni az üresjelzőn keresztül a mikrokontroller. Az adaptációnál igazából csak az egyes fokozatokhoz tartozó jelszintek a lényegesek, de azt nagyon gyorsan be lehet állítani a szoftverben. Lehet, hogy a tesztpéldány után írok hozzá tanulási opciót, amivel be lehet tanítani az egyes fokozatokhoz.... Az általam használt ellenállások is majdnem ugyan ilyen értékűek, technikailag kivitelezhető más értékekkel is.
Egyébként a dióda az általad mellékelt képen is rajta van, csak az nincs benne a gipro szenzorba integrálva. Illetve az ECU -nak nem kell az üres jel, de én a mikrokonrollerhez felvezettem azt is. (De igazából ez lényegtelen, nincs túl nagy jelentősége.)
Annyi minden van, amit meg lehet csinálni, csak időm legyen rá. Például ezzel a megoldással az enyémen a környezetvédelmi tiltás ki van kötve. De ezt is meg lehet csinálni opcionálisan, hogy a mikrokontroller adjon jelet az ECU felé. Lég-olajosnál 2 - 3 fokozatban, így továbbra is menne a környezetvédelmi tiltás. A többinél, pedig vagy a Gipro szenzor jelet adja és megy a tiltás, vagy hamisít egy 5. vagy 6. fokozat jelet, így kiiktatja a tiltást.


2011. május 25. 7:36
Profil
Avatar

Motor: GSX 1400 K6
Hozzászólás Re: Extrák motorra
Dióda is van benne? Nem a Suzukiknál szokásos 3-vezetékes "szabványos" megoldás? Csak mert úgy könnyebb volna másik Suzukira is adaptálni.


2011. május 24. 23:04
Profil
Avatar

Motor: Bandit 1200S ; GS500E
Hozzászólás Re: Extrák motorra
Ma kipróbáltam a hőmérőt és jelentem jól szuperál. Indítás után szépen elinult felfelé a hőfok, és egyenlőre úgy néz ki jól is mér.
Megcsináltam a gipro szenzort is, az is jó, egyedül az 1. fokozatnál kellett a szoftveren módosítani, nagyon határeset volt, néha 2. -nak érzékelte, módosítás után tökéletes.
Elkészült az eső szenzor bemenete, már csak az érzékelő lapkát kell kimaratni, két szál csupasz vezetékkel tutira érzékeli a nedvességet, az érzékenységet kell majd a végleges állapotban belőnni.
Visszatérve a láncolajzáshoz, én is annak a híve lennék, hogy mérje a sebességet, de most nincs rá már időm kivitelezni. Jövő héten megyek Lengyelbe a mocival, ott már szeretném tesztelni, a láncolajzás addig nem lesz kész. A teljesítmény kimenete megvan, lehet, hogy kivezetek még egy Interrupt lábat bemenetnek, későbbi impulzus számláláshoz....
Kép a gipro szenzorról: http://nattila.hu/index.php?option=com_ ... itstart=52


2011. május 24. 21:43
Profil
Avatar
Hozzászólás Re: Extrák motorra
A láncolajzás mehajtásához szerintem jobb lenne a megtett utat számolni, ahogy azt a mccoi is teszi. Ezt a K1 utáni gépek óra meghajtójáról szerintem simán meg lehet oldani.
Egyébként osztom Tangerine kolléga véleményét, hogy a sebesség fokozatok figyelése nem a legszerencsésebb. :roll:
Attól talán még a fix időközönkénti olajzás is jobb lehet. Szerintem ;)


2011. május 24. 20:02
Profil Honlap
Avatar

Motor: R 1200 GS Jawák
Hozzászólás Re: Extrák motorra
szét lehet szedni, amit ember összerakott , ember szét is szedi ;)
Már szedtem szét. A réz kütyü össze van ragasztva ,de menetes és széttekerhető.
A rézben van egy acél mag az a dugyattyú, rugóterheléses. Aztán van benne egy visszacsapószelep.
Egy impulzusra egyet köp. A teljesitményfok meg valóban egy FET.

_________________
Mielőtt kerékpárra ülsz, mindig húzd meg a dinamó csavarjait


2011. május 24. 17:56
Profil Honlap
Avatar

Motor: GSX 1400 K6
Hozzászólás Re: Extrák motorra
greatman írta:
egyszerű mágnesszelep, ami behúzáskor pumpál, ezért ugye ha tolod neki a DC, akkor csak köp egyet, többet nem pumpál. Ezért írhatják hozzá az AC.

Aha. Valószínűleg igazad van.
Egyébként úgy tűnik, hogy két teljesen önálló részből van a szivattyú, bár szétszedni nem lehet, de a külső kocka részt (ez a tekercs) könnyedén körbe lehet forgatni a mechanikus részen.


2011. május 24. 15:04
Profil
Avatar

Motor: Bandit 1200S ; GS500E
Hozzászólás Re: Extrák motorra
Hát, nem tudom az utólag betekerhető hőmérőnek hol megy le a csöve, mert a betöltő nyílás alatt rögtön ott van a kuplung, persze ettől még biztosan lehet.
Nekem most lett kicserélve két fogaskerék a váltóba, :( a fogakon elég nagy kopások voltak, ezért ezzel úgy vagyok, hogy inkább a mágnes szedje össze, mint a hengerek, vagy a főtengelycsapágy.
A vizesen nem tudom, hol van a hőmérséklet érzékelő, vagy hogy van-e egyáltalán, nekem lég-olajos van, más típushoz meg kell ismerni azoknak a lehetőségeit, így lehet alakítani típushoz, elég rugalmasan kezelhető a dolog.
A Mccoi szivattyúja is egyenáramról van hajtva. A váltóáram csak a folyamatos működéséhez kell. Ha a DC -t impulzusba küldöm neki akkor szépen köpköd. Egyébként a gyári is ezt csinálja, sőt megnéztem az elektronika fotóját (megjegyzem élőbe még nem láttam, így ez csak feltételezés) ott is csak 1 teljesítmény FET van, ergo az is impulzusba hajtja a szivattyút. Megnéztem a Youtube -on a videót a szivattyúról, nekem úgy tűnik egy egyszerű mágnesszelep, ami behúzáskor pumpál, ezért ugye ha tolod neki a DC, akkor csak köp egyet, többet nem pumpál. Ezért írhatják hozzá az AC -t.
A Km óránál én is számoltam az említett problémával, de majd meglátjuk....


2011. május 24. 14:37
Profil
Avatar

Motor: GSX 1400 K6
Hozzászólás Re: Extrák motorra
"nem fog 100% -os precíz mérést biztosítani, de a célnak megfelel."
Ez igaz.

"Egyébként az utólag betekerhető mutatós csoda is a betöltő sapka helyére van tekerve."

Annak viszont van egy viszonylag hosszú csöve ami beleér(?) az olajba.

"inkább legyen egy mágnes, ami a fémet szedi össze."

Még sosem találtam rajta semmit (hálistennek).

"Más helyre, ahol nyomás van, nem nagyon tenném"

A vizes Banditán nincs gyárilag hőmérzékelő? Esetleg annak a jelét fel lehetne használni.
Lesz egyébként több verzió a kütyüből, vagy csak a légolajoshoz?

"Láncolajzás vezérlés: A kimenete egy több A -rel terhelhető testelődő kimenet, amivel egy mágnesszelepet, vagy pl. McCoi szivattyút lehet működtetni."

Mágnesszelep OK, de a mccoi szivattyújának váltóáram kell. Külön ki van hangsúlyozva a leírásban, hogy nem szabad egyenáramra kötni.

"Lehetne feldolgozni a km. óra jelét is, de az majd egy későbbi projektben fog csak megvalósulni."

Ez volna az igazi, mert különben 5.ben 50-nel krúzolva többet fog kapni, mint mikor 3.-ban 200-ig húzatod. :mrgreen: Bár ez lehet, hogy annyira nem számottevő.


2011. május 24. 13:03
Profil
Avatar

Motor: Bandit 1200S ; GS500E
Hozzászólás Re: Extrák motorra
A 2 dióda nagyon gyorsan mér, pár mp alatt képes átvenni a hőt a ráfröccsenő olajtól, ami valóban lehetséges, hogy nem fog 100% -os precíz mérést biztosítani, de a célnak megfelel. Tulajdonképpen még 1 fokonként sem kellene mérni, mert itt szerintem az a lényeg, hogy tudjuk, üzemmeleg az olaj, esetleg nem akar -e felfőnni. Egyébként az utólag betekerhető mutatós csoda is a betöltő sapka helyére van tekerve. Az olajleeresztő csavar nekem is eszembe jutott, sőt van is ilyen csavarom, amibe bele lehet tenni a diódát, (régebben esztergáltattam) azonban itt inkább legyen egy mágnes, ami a fémet szedi össze. Más helyre, ahol nyomás van, nem nagyon tenném, mert ott még azzal a pár bar nyomással is meg kellene küzdeni. Majd meglátom milyen lesz, legfeljebb a szoftverrel utánna "állítok". Ha nagyon nem jó, akkor majd agyalok még rajta.

Láncolajzás vezérlés: A kimenete egy több A -rel terhelhető testelődő kimenet, amivel egy mágnesszelepet, vagy pl. McCoi szivattyút lehet működtetni. Az impulzus vagy nyitvatartás ideje, illetve a zárási időtartam csak szoftver kérdése, ezt ki kell tapasztalni. Az eső érzékelés egy egyszerű nedesség érzékelő lapka, aminek méri az ellenállását a mikrocontroller, ha nedvességet kap, megváltozik az ellenállás, ilyenkor gyakrabban olajozza a láncot. A sebesség függő olajzást valószínűleg a fokozatokhoz fogja rendelni, minden fokozatban egyre gyakrabban fog olajozni. Lehetne feldolgozni a km. óra jelét is, de az majd egy későbbi projektben fog csak megvalósulni. A láncolajzás nekem sincs benne a mociban, de tervezem, így előkészítem neki a terepet.


2011. május 24. 11:35
Profil
Avatar

Motor: R1200GS LC
Hozzászólás Re: Extrák motorra
Pali79 írta:
A forgó kuplung oda veri az olajat, azzal nincs gond. Viszont szerintem se lesz hiteles a mérés.
Arra gondoltam, hogy igazán jól ott lehetne mérni ahol az olaj kilép a blokkból, mert nyilván ott lesz a legmelegebb. Az üreges áteresztő csavarba kellene bele applikálni.

Vélemény?


Sztem ezt felesleges túlspilázni. Töknyóc, hogy pontosan 110°C az olaj vagy éppen 115.. Elég ha jelzi, hogy már üzemmeleg és tépheted, vagy még nem.
Sztem :)

_________________
If this is heaven, I'm not afraid of hell...


2011. május 24. 9:13
Profil ICQ
Avatar
Hozzászólás Re: Extrák motorra
A forgó kuplung oda veri az olajat, azzal nincs gond. Viszont szerintem se lesz hiteles a mérés.
Arra gondoltam, hogy igazán jól ott lehetne mérni ahol az olaj kilép a blokkból, mert nyilván ott lesz a legmelegebb. Az üreges áteresztő csavarba kellene bele applikálni.

Vélemény?


2011. május 24. 8:54
Profil Honlap
Avatar

Motor: GSX 1400 K6
Hozzászólás Re: Extrák motorra
Az a két sorbakötött dióda(?) érzékeli a hőmérsékletet? Nem is ér bele az olajba?
Én inkább a leeresztőcsavarba raknám/raktam annó, ott mindig olajban van. Így szerintem keveset fog mérni.


2011. május 24. 7:21
Profil
Avatar
Hozzászólás Re: Extrák motorra
Nagyon rendben van!

A láncolajzó vezérlésről írhatnál pár sor, hogy mégis, hogy működik.


2011. május 24. 5:11
Profil Honlap
Avatar

Motor: Bandit 1200S ; GS500E
Hozzászólás Re: Extrák motorra
A kijelzőm már elég jól kezd körvonalazódni.
http://nattila.hu/index.php?option=com_rsgallery2&page=inline&id=182&Itemid=61

Már kész az olaj hőmérséklet érzékelő, a betöltő sapkába került, csatlakozóval lehet bedugni, így nem akadályozza az eredeti funkciót. Nedvesség ellen majd kap még egy gumi tömítést a csatlakozó.

Újabb funkciók a külső hőmérséklet mérés, illetve a láncolajzó vezérlés, esőérzékelővel, sebességi fokozat függő szabályzással. A tényleges sebességmérést már nem rakom bele, mert soha nem lesz kész. :)


2011. május 23. 21:52
Profil
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 169 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Következő


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség