Pontos idő: 2024. március 29. 5:44




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 169 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Következő
 Extrák motorra 
Szerző Üzenet
Avatar
Hozzászólás Re: Extrák motorra
Én is így vagyok kb, meg ha hirtelen meg kell állni és nincs idő visszapakolni, akkor is jól jön ;)


2011. május 18. 6:55
Profil Honlap
Avatar

Motor: Bandit 1200S ; GS500E
Hozzászólás Re: Extrák motorra
Nem tudom, lehet, hogy velem van a hiba, de nekem igazából egy dolog miatt kell a fokozat kijelző. A GS -n rendszeresen húztam 7. -be, a banditot meg 6 -ba. Valahogy mindig van olyan érzésem, hogy kellene még egy gang...
Igen, tudom, a fordszámmérőről meg a km. óráról a fejembe lévő kis komputer kiszámolja, hogy hanyadikba vagyok, de mégis, ha a szemem sarkából látom, akkor megnyugszom, s nem húzogatom a kuplungot.


2011. május 17. 20:59
Profil
Avatar
Hozzászólás Re: Extrák motorra
zöldi írta:
Akkor nem megy elég gyorsan, ha ilyen marhaságokat van ideje figyelni :lol:

Ehhez nem tudok mit hozzáfűzni. Úgy olvastam valahol egy beszámolóba ;)


2011. május 17. 19:25
Profil Honlap
Avatar

Motor: 1150 GS, Ty250, CB500 RR
Hozzászólás Re: Extrák motorra
Pali79 írta:
aki gyakran pályázik és egy hosszabb egyenes után a kanyarnál tapossa vissza 5-ből 2-be egy kuplunggal és még mindig 5-t mutat a kijelző :?



Akkor nem megy elég gyorsan, ha ilyen marhaságokat van ideje figyelni :lol:

_________________
Bikes are living proof that God loves us and wants us to be happy.


2011. május 17. 6:22
Profil
Avatar

Motor: Bandit 1200S ; GS500E
Hozzászólás Re: Extrák motorra
karesz írta:
Itt egy általam kb 5 példányban megépített egyszerű és olcsó változat légolajosra valamint minden hasonló elven működő cuccra (pl: GSX-F) jó. Semmi aktív elemet nem tartalmaz:

kapcsolás

a kijelzőm azóta már belekerült az órába. Néhányan látták a BÖFF-ön

Az előző hsz-ekben emlitett megoldáson kívül van még egy vezrió, ahol a sebváltókarra vannak végálláskapcsolók kötve és a kapcsolások által kiváltott impulzusok vezérlik. Kitben lehet kapni a németeknél az egész elektronika a kijelzőházban van egy kb 1 cm2 nagysáágú panelen. Egyetlen nehézség a végálláskapcsolók megfelelő felszerelése. Ebből is szereltem fel 3 példányt különböző vasakra. Ez teljesen tipusfüggetlen.
Ganganzeige


Ez nagyon jó. Évekkel ezelőtt gyakorlatilag ugyanezt a megoldást építettem meg a GS500 -amra. Vicces, hogy én is ugyan így réz csavarokkal pótoltam az érintkezőket, csak ott mind a hatot kellett, továbbá szintén egy marék diódát használtam a dekódolásra. Egyébként az évek alatt hibátlanul működött. Ami szépséghibája volt a dolognak, hogy minden fokozathoz külön vezeték kellett. Illetve én nem találtam olyan kijelzőt, amit ha telibe sütött a nap akkor is látni lehetett.
Ezért csinálom most LCD -sre, illetve ehhez már 1 db vezeték is elég lesz. Továbbá ez a változatom tényleg jó lesz bármelyik Gipro szenzorral szeret vashoz.


2011. május 16. 20:22
Profil
Avatar
Hozzászólás Re: Extrák motorra
karesz írta:
Itt egy általam kb 5 példányban megépített egyszerű és olcsó változat légolajosra valamint minden hasonló elven működő cuccra (pl: GSX-F) jó. Semmi aktív elemet nem tartalmaz:

kapcsolás

a kijelzőm azóta már belekerült az órába. Néhányan látták a BÖFF-ön

Az előző hsz-ekben emlitett megoldáson kívül van még egy vezrió, ahol a sebváltókarra vannak végálláskapcsolók kötve és a kapcsolások által kiváltott impulzusok vezérlik. Kitben lehet kapni a németeknél az egész elektronika a kijelzőházban van egy kb 1 cm2 nagysáágú panelen. Egyetlen nehézség a végálláskapcsolók megfelelő felszerelése. Ebből is szereltem fel 3 példányt különböző vasakra. Ez teljesen tipusfüggetlen.
Ganganzeige


Na tessék, nem kell egy kisebb vagyont kiadni a gipro-ra, itt a tökéletes megoldás légolajosra!


2011. május 15. 10:29
Profil
Avatar

Motor: R 1200 GS Jawák
Hozzászólás Re: Extrák motorra
Itt egy általam kb 5 példányban megépített egyszerű és olcsó változat légolajosra valamint minden hasonló elven működő cuccra (pl: GSX-F) jó. Semmi aktív elemet nem tartalmaz:

kapcsolás

a kijelzőm azóta már belekerült az órába. Néhányan látták a BÖFF-ön

Az előző hsz-ekben emlitett megoldáson kívül van még egy vezrió, ahol a sebváltókarra vannak végálláskapcsolók kötve és a kapcsolások által kiváltott impulzusok vezérlik. Kitben lehet kapni a németeknél az egész elektronika a kijelzőházban van egy kb 1 cm2 nagysáágú panelen. Egyetlen nehézség a végálláskapcsolók megfelelő felszerelése. Ebből is szereltem fel 3 példányt különböző vasakra. Ez teljesen tipusfüggetlen.
Ganganzeige

_________________
Mielőtt kerékpárra ülsz, mindig húzd meg a dinamó csavarjait


2011. május 15. 9:57
Profil Honlap
Avatar

Motor: R1250GS
Hozzászólás Re: Extrák motorra
Pali79 írta:
Van olyan utólag beépíthető ami szintén abból tudja ;) Valahol olvastam, hogy panaszkodott rá egy srác aki gyakran pályázik és egy hosszabb egyenes után a kanyarnál tapossa vissza 5-ből 2-be egy kuplunggal és még mindig 5-t mutat a kijelző :?

Sztem aki nem tudja magától, hogy hányadikban van a vas fokozat kijelző nélkül az ne nagyon pályázzon, mert még baja esik :)

_________________
If this is heaven, I'm not afraid of hell...


2011. május 15. 8:14
Profil ICQ
Avatar

Motor: Bandit 1200S ; GS500E
Hozzászólás Re: Extrák motorra
Idézet:
Hát, én mikor megvettem a vasat, felhívtam ago-ékat és azt mondták, hogy csak a vizes Bandit-hoz van GiPro...


Hm... semmi kreativitás nincs bennük. No de sebaj, az enyém jó lesz a lég-olajoshoz is. :) Igaz kicsit barkácsolni kell majd, de épp ez benne a kihívás.


2011. május 14. 22:05
Profil
Avatar
Hozzászólás Re: Extrák motorra
Gangsta írta:
Azóta már én is tudom sebességből+fordszámból hogy hányasban van a vas!!!

Van olyan utólag beépíthető ami szintén abból tudja ;) Valahol olvastam, hogy panaszkodott rá egy srác aki gyakran pályázik és egy hosszabb egyenes után a kanyarnál tapossa vissza 5-ből 2-be egy kuplunggal és még mindig 5-t mutat a kijelző :?


2011. május 14. 20:59
Profil Honlap
Avatar

Motor: GSF 600 (2004) Naked
Hozzászólás Re: Extrák motorra
Pali79 írta:
ajonas74 írta:
Biztos vagy benne? Én úgy tudom, hogy van olyan gipro, ami univerzális, minden motorhoz jó. De hívd fel Ago-t az Agomotors-nál, szívesen segít.

...
Ha valakit érdekel nekem van egy fölös jeladóm amibe csak az üres, 2,3 jeladó van benne.

Hát, én mikor megvettem a vasat, felhívtam ago-ékat és azt mondták, hogy csak a vizes Bandit-hoz van GiPro...
Láttam sok megoldást, sőt itt a fórumon is van/volt egy klassz fokozat-visszajelzős moci, az órába volt beépítve a visszajelző! :leborul:
Azóta már én is tudom sebességből+fordszámból hogy hányasban van a vas!!! :fejre:

_________________
Gangsta

GSF600K4 Bandit


2011. május 14. 20:05
Profil Honlap
Avatar
Hozzászólás Re: Extrák motorra
ajonas74 írta:
Biztos vagy benne? Én úgy tudom, hogy van olyan gipro, ami univerzális, minden motorhoz jó. De hívd fel Ago-t az Agomotors-nál, szívesen segít.

Már megválaszolták előttem, de az a lényeg, hogy van olyan ami a K1 utáni lég-olajosokhoz jó mert elektronikus a kilométer órája és a fordszám mérője is. Ez a típus a sebesség és a fordulat összefüggéséből számítja ki melyik fokozatban van a gép. Ez elég "buta" megoldás, mert ha egy kuplunggal 5-ből visszataposod 1-ig a kijelző addig 5-öt mutat amíg fel nem engeded a kuplungot.
A görbevázasoknak a kilométer órája mechanikus, ezért csak az a megoldás, hogy a váltójeladót kell módosítani úgy, hogy minden sebesség fokozatban legyen jel a fokozatokról. Ez egy egyszerű érintkező,a mi testet ad a vezetékre.

Ha valakit érdekel nekem van egy fölös jeladóm amibe csak az üres, 2,3 jeladó van benne.


2011. május 13. 7:06
Profil Honlap
Avatar
Hozzászólás Re: Extrák motorra
Hűha, Te aztán alaposan otthon vagy a témában :)


2011. május 12. 20:56
Profil
Avatar

Motor: Bandit 1200S ; GS500E
Hozzászólás Re: Extrák motorra
ajonas74 írta:
Gangsta írta:
Pali79 írta:
Csinálhatnál egy előzetes kalkulációt, hogy kb mennyibe lenne :roll:

Jaja! Engem is érdekelne! :idea:
Főleg hogy a GiPro csak a vizes Bandit-hoz jó... :roll:


Biztos vagy benne? Én úgy tudom, hogy van olyan gipro, ami univerzális, minden motorhoz jó. De hívd fel Ago-t az Agomotors-nál, szívesen segít.


Nem minden mocira lehet gipro -t tenni. 2 megoldás van: 1. legyen sebesség fokozat érzékelő a mocin, ez az egyszerűbb. Az újabb gépeken jó eséllyel van.
2. elektronikus legyen a km -óra ill. a fordulatszámmérő. (Habár ezt a jelet a gyújtásból elő lehet állítani). Ilyenkor a gipro kiszámolja, hanyadikban van a moci.

Tudtommal...

Illetve, ha teszünk valamelyik kerékre érzékelőt, (mint a biciklis km. óránál) akkor végül is mindegyik mocira feltehető, habár azért ezek a megoldások nem tökéletesek.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára greatman 2011. május 12. 21:08-kor.

2011. május 12. 20:53
Profil
Avatar

Motor: Bandit 1200S ; GS500E
Hozzászólás Re: Extrák motorra
Dobozolásról. Igen, én is nézem a gyári műanyag dobozokat, keresgélem, melyik lenne jó. Egyenlőre nyáklemezből állítom össze, de ez nagyon macerás. A mostani mérete 80x40x30 mm.
Külső hőmérséklet mérés: egyáltalán nem megoldhatatlan, én is gondoltam rá, csak a kijelző méretéből adódóan nem nagyon férne ki rá. Lehet, hogy később csinálok egy nagyobb kijelzőset, amire már bőven ki fog férni. Van még jópár ötletem, gyakorlatilag bármit meg tudunk mérni, csak programozás kérdése az egész.
Az olaj jeladó vezetékes, 3 vezetéket kell bele kötni, ami a műszerből jön. Igaz a negatívot meg lehetne spórolni, akkor csak 2 vezeték kell neki, viszont akkor a műszert a blokkon kell testelni. A régi mocimhoz volt csinálva olyan olajleeresztő csavar, amibe bele volt epoxival ragasztva az érzékelő, ezzel csak az volt a baj, hogy olajcserekor körülményes volt kicsavarni a csavart. Igaz, ez az olajbetöltő nyílásnál is fennálló probléma. Az önálló helyre beépített jeladó lenne a legjobb, csak megmondom őszintén, én sem szívesen fúrok még egy lyukat a blokkra. Ezen még agyalok.
Sebesség jeladó: A régebbi típusoknál a sebesség fokozat kijelzés megvolt. Minden fokozatban kigyulladt egy kontroll lámpa. gyakorlatilag ugyanaz volt mint az üresjelző, csak minden fokozathoz külön. Később ezt a funkciót elhagyták, csak az üresjelző marad. A kapcsoló ugyanabból az öntésből származott, de nem sajtolták bele az összes érintkezőt. Ezeket az érintkezőket kell pótolni az én gépemen, illetve a lég olajasokon. A 2 és 3 -as fokozathoz egyébként nekünk is meg van, ez a környezetvédelmi tiltás miatt kell. Az esetünkben ki kell kötni a gyújtás vezérlésből és kész, az újabbaknál ez már más problémát vet fel.
Az újabb gépeken a jeladó a különböző fokozatokhoz, különböző feszültség értékeket szolgáltat. Ide kötik a gipro -t. Nos az én megoldásomban is hasonló lesz a dolog, a fokozat érzékelő lesz úgy átalakítva, hogy különböző ellenállás értékeket fog felvenni, aminek következtében a műszerben különböző feszültségszintek lesznek előállítva az egyes fokozatokhoz. A poén, hogy az újabb gépeken ez már eleve megvan, tehát ezzel nem kell szöszölni.
A környezetvédelmi tiltás kiiktatása ezeknél a mociknál annyi, hogy a motor ecu -ja mindig azt hiszi, hogy 6. -ban van, tehát a műszernek ezt a feszültség értéket elő kell állítani.

Nos ez így leírva nem tűnik bonyolultnak, de még rengeteg meló lesz vele, a folyamatokról beszámolok, illetve, lehet, hogy fogok tőletek segítséget kérni, pl teszteléshez.
A gyári gipro -k úgy vannak csinálva, hogy megtanulják a fokozatokat, elvileg még ez is megoldható, csak ez megint programozás kérdése.


2011. május 12. 20:48
Profil
Avatar
Hozzászólás Re: Extrák motorra
Gangsta írta:
Pali79 írta:
Csinálhatnál egy előzetes kalkulációt, hogy kb mennyibe lenne :roll:

Jaja! Engem is érdekelne! :idea:
Főleg hogy a GiPro csak a vizes Bandit-hoz jó... :roll:


Biztos vagy benne? Én úgy tudom, hogy van olyan gipro, ami univerzális, minden motorhoz jó. De hívd fel Ago-t az Agomotors-nál, szívesen segít.


2011. május 12. 20:41
Profil
Avatar

Motor: GSF 600 (2004) Naked
Hozzászólás Re: Extrák motorra
Pali79 írta:
Csinálhatnál egy előzetes kalkulációt, hogy kb mennyibe lenne :roll:

Jaja! Engem is érdekelne! :idea:
Főleg hogy a GiPro csak a vizes Bandit-hoz jó... :roll:

_________________
Gangsta

GSF600K4 Bandit


2011. május 12. 20:33
Profil Honlap
Avatar
Hozzászólás Re: Extrák motorra
ajonas74 írta:
A gyári sebesség fokozat kijelző alatt a gipro-t érted, ugye? Ugyanoda lesz bekötve ez, mint ahová azt kell? A vizes banditokon (és az én GSX-emen is) már van rendes helye, és a gipro a környezetvédelmi tiltást is kiszedi, gondolom az sem egy nehéz ügy, esetleg ebbe is bele varázsolhatod ;) Az ötlet a külső hőmérséklet jelzésére nem tetszett, vagy nem megoldható?

Sztem a gipro-t érti, mert nem vizes banditja van. A lég-olajosokon nincs gyári helye, erre utalt is lentebb, hogy be kell faragni az érintkezőket, mert gyárilag nincs benne.


2011. május 12. 18:26
Profil Honlap
Avatar
Hozzászólás Re: Extrák motorra
greatman írta:
Idézet:
Milyen dobozolást szántál neki? Arról nincsenek képek? Hová teszed majd a motoron? A szenzorokról lehet valamit tudni?


A dobozolás még egyenlőre megoldatlan, vannak ötleteim, lehet, hogy nyáklemezből lesz összeállítva, feketére fújva, plexi lappal az elején. A motoron való elhelyezés is a majd meglátjuk kategória, de nem túl nagy a cucc, szerintem nem fog gondot okozni. A szenzorokról: a feszültség mérés automatikusan a tápellátásból történik, tehát ahhoz nem kell semmi egyéb. Az olajhőfok egy pici hőmérséklet jeladó, aminek az elhelyezése még megoldatlan. Több ötletem van, (olajleeresztő csavarba, olajbetöltő nyílás zárócsavarba, esetleg egy teljesen új helyre fúrt menetes furatba), ezt még nem tudom, ki fogom kísérletezni. Sebesség fokozat jeladó, Az a gyári jeladó lesz, a szükséges helyeken pótolva lesz az érintkező szegmens. Lehetne venni gyári ilyen érzékelőt is, de az pénzbe kerül, ezt meg meg tudom oldani. A régi GS -en már megoldottam, majd teszek fel fotót, azon lehet látni a megoldást.


Esetleg lehetne valami "gyári" dobozt neki. Sok helyen árulnak mindenféle méretű műanyag dobozokat, direkt ilyen elektronikai kütyüknek. Az olaj jeladó gondolom vezetékes cucc, ugye? A leeresztő csavar jó lehet, de lehet hogy a betöltő jobb, mert a leeresztőt nehezebb átfúrni :) Egy új lyukat fúrni szerintem lehet, hogy fölösleges, ez a kettő bőven elég kell legyen, nem? A gyári sebesség fokozat kijelző alatt a gipro-t érted, ugye? Ugyanoda lesz bekötve ez, mint ahová azt kell? A vizes banditokon (és az én GSX-emen is) már van rendes helye, és a gipro a környezetvédelmi tiltást is kiszedi, gondolom az sem egy nehéz ügy, esetleg ebbe is bele varázsolhatod ;) Az ötlet a külső hőmérséklet jelzésére nem tetszett, vagy nem megoldható?


2011. május 12. 17:45
Profil
Avatar

Motor: Triumph St 955i
Hozzászólás Re: Extrák motorra
nagyon ügyes cuccot építettél, gratula hozzá :!:
mekkora a mérete a kijelzőnek?


2011. május 12. 11:51
Profil
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 169 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Következő


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség