|
Pontos idő: 2024. április 23. 7:31
|
Megválaszolatlan hozzászólások
| Aktív témák
Szerző |
Üzenet |
Yoss
Motor: R1250GS
|
Re: Extrák motorra
Pityi74 írta: Szia Csomy! Azóta sokat nézegettem a plexiket és az állíthatót "nagyon túrásnak" találom,az szerintem egy Strom-on jól mutat,de egy bandin nem.Viszont van verseny plexi,ami egy kicsit nagyobb a gyárinál és a teteje egy kicsit kunkorodik kifelé,ami szerintem szintén megdobja a levegőt.A stabilitásból semmiképpen nem szeretnék veszíteni. Az a felhajló ív inkább turbulenciát okoz, semmint védelmet. Szerintem.
_________________ If this is heaven, I'm not afraid of hell...
|
2011. szeptember 27. 19:18 |
|
|
csomy
Motor: GSF-1250SA
|
Re: Extrák motorra
Az esztétika a te dolgod. Olyan bubis plexije itt Mikirnek van, igaz a régi típusú fejidomon. Én nem nagyon használom 180 környékén a motort, így az afeletti stabilitás nálam nem szempont.
_________________ CSapatkivonásra Oktatott Mesterséges Yodamásolat
|
2011. szeptember 27. 15:39 |
|
|
Pityi74
Motor: GSF650SA
|
Re: Extrák motorra
Szia Csomy!
Azóta sokat nézegettem a plexiket és az állíthatót "nagyon túrásnak" találom,az szerintem egy Strom-on jól mutat,de egy bandin nem.Viszont van verseny plexi,ami egy kicsit nagyobb a gyárinál és a teteje egy kicsit kunkorodik kifelé,ami szerintem szintén megdobja a levegőt.A stabilitásból semmiképpen nem szeretnék veszíteni.
|
2011. szeptember 27. 15:27 |
|
|
csomy
Motor: GSF-1250SA
|
Re: Extrák motorra
Hello
Üdv a csapatban. Nekem a gyári Suzuki, azaz az MRA vario plexi van fent. Gondolom a legfelső állásban összevethető a fix, magas plexivel. A tapasztalatok alapján a gondodat megoldaná a dolog, a szelet nagyon jól felfogja, és nem rángat. Ami viszont hátránya, hogy a szélzaj megnövekszik. Ha nem használsz füldugót, akkor ez zavaró lehet. Én is vagyok 185 centi, és ha feltekerem magasra, akkor még autópályán sem érzem, hogy nyomná a fejemet, vagy a felső testemet a szél. Szigorúan apró betűvel jegyzem meg, hogy felemelt állásban, 180km/h felett instabilnak érzem. Ez lehet sok mindentől, de a plexi előtti 30.000 km-en nem éreztem.
_________________ CSapatkivonásra Oktatott Mesterséges Yodamásolat
|
2011. szeptember 26. 20:36 |
|
|
Pityi74
Motor: GSF650SA
|
Re: Extrák motorra
Sziasztok!
Kolena István vagyok és 1 hónapja boldog tulajdonosa vagyok egy 650es banditának.MRA túraplexit szeretnék a motorra venni és kíváncsi volnék a véleményetekre.Amit el szeretnék érni az az,hogy szeretném,ha nem csóválná a fejem a szél és ne kelljen ráhasaljak a motorra.183 cm magas vagyok.Találtam az ebay-en MRA plexit verseny és túra kivitelben.Várom a véleményeket és előre is köszönöm!
|
2011. szeptember 26. 19:56 |
|
|
Hunter
Motor: Suzuki GSF 1200S K3
|
Extrák motorra
_________________ ________________________________________________________________________________ Nagyfőnök nem túl kíméletes üzemmódban:
|
2011. május 25. 15:04 |
|
|
greatman
Motor: Bandit 1200S ; GS500E
|
Re: Extrák motorra
Tangerine írta: Dióda is van benne? Nem a Suzukiknál szokásos 3-vezetékes "szabványos" megoldás? Csak mert úgy könnyebb volna másik Suzukira is adaptálni. Az egyik vezeték a test, a másik a jel, a harmadik az üresjelző lámpához megy, ugyanúgy mint a gyárin. Az üresjelző ág a mikrokontroller védelme miatt van lediódázva, így még véletlenül sem tud visszáramot kapni az üresjelzőn keresztül a mikrokontroller. Az adaptációnál igazából csak az egyes fokozatokhoz tartozó jelszintek a lényegesek, de azt nagyon gyorsan be lehet állítani a szoftverben. Lehet, hogy a tesztpéldány után írok hozzá tanulási opciót, amivel be lehet tanítani az egyes fokozatokhoz.... Az általam használt ellenállások is majdnem ugyan ilyen értékűek, technikailag kivitelezhető más értékekkel is. Egyébként a dióda az általad mellékelt képen is rajta van, csak az nincs benne a gipro szenzorba integrálva. Illetve az ECU -nak nem kell az üres jel, de én a mikrokonrollerhez felvezettem azt is. (De igazából ez lényegtelen, nincs túl nagy jelentősége.) Annyi minden van, amit meg lehet csinálni, csak időm legyen rá. Például ezzel a megoldással az enyémen a környezetvédelmi tiltás ki van kötve. De ezt is meg lehet csinálni opcionálisan, hogy a mikrokontroller adjon jelet az ECU felé. Lég-olajosnál 2 - 3 fokozatban, így továbbra is menne a környezetvédelmi tiltás. A többinél, pedig vagy a Gipro szenzor jelet adja és megy a tiltás, vagy hamisít egy 5. vagy 6. fokozat jelet, így kiiktatja a tiltást.
|
2011. május 25. 7:36 |
|
|
Tangerine
Motor: GSX 1400 K6
|
Re: Extrák motorra
Dióda is van benne? Nem a Suzukiknál szokásos 3-vezetékes "szabványos" megoldás? Csak mert úgy könnyebb volna másik Suzukira is adaptálni.
|
2011. május 24. 23:04 |
|
|
greatman
Motor: Bandit 1200S ; GS500E
|
Re: Extrák motorra
Ma kipróbáltam a hőmérőt és jelentem jól szuperál. Indítás után szépen elinult felfelé a hőfok, és egyenlőre úgy néz ki jól is mér. Megcsináltam a gipro szenzort is, az is jó, egyedül az 1. fokozatnál kellett a szoftveren módosítani, nagyon határeset volt, néha 2. -nak érzékelte, módosítás után tökéletes. Elkészült az eső szenzor bemenete, már csak az érzékelő lapkát kell kimaratni, két szál csupasz vezetékkel tutira érzékeli a nedvességet, az érzékenységet kell majd a végleges állapotban belőnni. Visszatérve a láncolajzáshoz, én is annak a híve lennék, hogy mérje a sebességet, de most nincs rá már időm kivitelezni. Jövő héten megyek Lengyelbe a mocival, ott már szeretném tesztelni, a láncolajzás addig nem lesz kész. A teljesítmény kimenete megvan, lehet, hogy kivezetek még egy Interrupt lábat bemenetnek, későbbi impulzus számláláshoz.... Kép a gipro szenzorról: http://nattila.hu/index.php?option=com_ ... itstart=52
|
2011. május 24. 21:43 |
|
|
Pali79
|
Re: Extrák motorra
A láncolajzás mehajtásához szerintem jobb lenne a megtett utat számolni, ahogy azt a mccoi is teszi. Ezt a K1 utáni gépek óra meghajtójáról szerintem simán meg lehet oldani. Egyébként osztom Tangerine kolléga véleményét, hogy a sebesség fokozatok figyelése nem a legszerencsésebb. Attól talán még a fix időközönkénti olajzás is jobb lehet. Szerintem
|
2011. május 24. 20:02 |
|
|
karesz
Motor: R 1200 GS Jawák
|
Re: Extrák motorra
szét lehet szedni, amit ember összerakott , ember szét is szedi Már szedtem szét. A réz kütyü össze van ragasztva ,de menetes és széttekerhető. A rézben van egy acél mag az a dugyattyú, rugóterheléses. Aztán van benne egy visszacsapószelep. Egy impulzusra egyet köp. A teljesitményfok meg valóban egy FET.
_________________ Mielőtt kerékpárra ülsz, mindig húzd meg a dinamó csavarjait
|
2011. május 24. 17:56 |
|
|
Tangerine
Motor: GSX 1400 K6
|
Re: Extrák motorra
greatman írta: egyszerű mágnesszelep, ami behúzáskor pumpál, ezért ugye ha tolod neki a DC, akkor csak köp egyet, többet nem pumpál. Ezért írhatják hozzá az AC. Aha. Valószínűleg igazad van. Egyébként úgy tűnik, hogy két teljesen önálló részből van a szivattyú, bár szétszedni nem lehet, de a külső kocka részt (ez a tekercs) könnyedén körbe lehet forgatni a mechanikus részen.
|
2011. május 24. 15:04 |
|
|
greatman
Motor: Bandit 1200S ; GS500E
|
Re: Extrák motorra
Hát, nem tudom az utólag betekerhető hőmérőnek hol megy le a csöve, mert a betöltő nyílás alatt rögtön ott van a kuplung, persze ettől még biztosan lehet. Nekem most lett kicserélve két fogaskerék a váltóba, a fogakon elég nagy kopások voltak, ezért ezzel úgy vagyok, hogy inkább a mágnes szedje össze, mint a hengerek, vagy a főtengelycsapágy. A vizesen nem tudom, hol van a hőmérséklet érzékelő, vagy hogy van-e egyáltalán, nekem lég-olajos van, más típushoz meg kell ismerni azoknak a lehetőségeit, így lehet alakítani típushoz, elég rugalmasan kezelhető a dolog. A Mccoi szivattyúja is egyenáramról van hajtva. A váltóáram csak a folyamatos működéséhez kell. Ha a DC -t impulzusba küldöm neki akkor szépen köpköd. Egyébként a gyári is ezt csinálja, sőt megnéztem az elektronika fotóját (megjegyzem élőbe még nem láttam, így ez csak feltételezés) ott is csak 1 teljesítmény FET van, ergo az is impulzusba hajtja a szivattyút. Megnéztem a Youtube -on a videót a szivattyúról, nekem úgy tűnik egy egyszerű mágnesszelep, ami behúzáskor pumpál, ezért ugye ha tolod neki a DC, akkor csak köp egyet, többet nem pumpál. Ezért írhatják hozzá az AC -t. A Km óránál én is számoltam az említett problémával, de majd meglátjuk....
|
2011. május 24. 14:37 |
|
|
Tangerine
Motor: GSX 1400 K6
|
Re: Extrák motorra
"nem fog 100% -os precíz mérést biztosítani, de a célnak megfelel." Ez igaz. "Egyébként az utólag betekerhető mutatós csoda is a betöltő sapka helyére van tekerve." Annak viszont van egy viszonylag hosszú csöve ami beleér(?) az olajba. "inkább legyen egy mágnes, ami a fémet szedi össze." Még sosem találtam rajta semmit (hálistennek). "Más helyre, ahol nyomás van, nem nagyon tenném" A vizes Banditán nincs gyárilag hőmérzékelő? Esetleg annak a jelét fel lehetne használni. Lesz egyébként több verzió a kütyüből, vagy csak a légolajoshoz? "Láncolajzás vezérlés: A kimenete egy több A -rel terhelhető testelődő kimenet, amivel egy mágnesszelepet, vagy pl. McCoi szivattyút lehet működtetni." Mágnesszelep OK, de a mccoi szivattyújának váltóáram kell. Külön ki van hangsúlyozva a leírásban, hogy nem szabad egyenáramra kötni. "Lehetne feldolgozni a km. óra jelét is, de az majd egy későbbi projektben fog csak megvalósulni." Ez volna az igazi, mert különben 5.ben 50-nel krúzolva többet fog kapni, mint mikor 3.-ban 200-ig húzatod. Bár ez lehet, hogy annyira nem számottevő.
|
2011. május 24. 13:03 |
|
|
greatman
Motor: Bandit 1200S ; GS500E
|
Re: Extrák motorra
A 2 dióda nagyon gyorsan mér, pár mp alatt képes átvenni a hőt a ráfröccsenő olajtól, ami valóban lehetséges, hogy nem fog 100% -os precíz mérést biztosítani, de a célnak megfelel. Tulajdonképpen még 1 fokonként sem kellene mérni, mert itt szerintem az a lényeg, hogy tudjuk, üzemmeleg az olaj, esetleg nem akar -e felfőnni. Egyébként az utólag betekerhető mutatós csoda is a betöltő sapka helyére van tekerve. Az olajleeresztő csavar nekem is eszembe jutott, sőt van is ilyen csavarom, amibe bele lehet tenni a diódát, (régebben esztergáltattam) azonban itt inkább legyen egy mágnes, ami a fémet szedi össze. Más helyre, ahol nyomás van, nem nagyon tenném, mert ott még azzal a pár bar nyomással is meg kellene küzdeni. Majd meglátom milyen lesz, legfeljebb a szoftverrel utánna "állítok". Ha nagyon nem jó, akkor majd agyalok még rajta.
Láncolajzás vezérlés: A kimenete egy több A -rel terhelhető testelődő kimenet, amivel egy mágnesszelepet, vagy pl. McCoi szivattyút lehet működtetni. Az impulzus vagy nyitvatartás ideje, illetve a zárási időtartam csak szoftver kérdése, ezt ki kell tapasztalni. Az eső érzékelés egy egyszerű nedesség érzékelő lapka, aminek méri az ellenállását a mikrocontroller, ha nedvességet kap, megváltozik az ellenállás, ilyenkor gyakrabban olajozza a láncot. A sebesség függő olajzást valószínűleg a fokozatokhoz fogja rendelni, minden fokozatban egyre gyakrabban fog olajozni. Lehetne feldolgozni a km. óra jelét is, de az majd egy későbbi projektben fog csak megvalósulni. A láncolajzás nekem sincs benne a mociban, de tervezem, így előkészítem neki a terepet.
|
2011. május 24. 11:35 |
|
|
Yoss
Motor: R1250GS
|
Re: Extrák motorra
Pali79 írta: A forgó kuplung oda veri az olajat, azzal nincs gond. Viszont szerintem se lesz hiteles a mérés. Arra gondoltam, hogy igazán jól ott lehetne mérni ahol az olaj kilép a blokkból, mert nyilván ott lesz a legmelegebb. Az üreges áteresztő csavarba kellene bele applikálni.
Vélemény? Sztem ezt felesleges túlspilázni. Töknyóc, hogy pontosan 110°C az olaj vagy éppen 115.. Elég ha jelzi, hogy már üzemmeleg és tépheted, vagy még nem. Sztem
_________________ If this is heaven, I'm not afraid of hell...
|
2011. május 24. 9:13 |
|
|
Pali79
|
Re: Extrák motorra
A forgó kuplung oda veri az olajat, azzal nincs gond. Viszont szerintem se lesz hiteles a mérés. Arra gondoltam, hogy igazán jól ott lehetne mérni ahol az olaj kilép a blokkból, mert nyilván ott lesz a legmelegebb. Az üreges áteresztő csavarba kellene bele applikálni.
Vélemény?
|
2011. május 24. 8:54 |
|
|
Tangerine
Motor: GSX 1400 K6
|
Re: Extrák motorra
Az a két sorbakötött dióda(?) érzékeli a hőmérsékletet? Nem is ér bele az olajba? Én inkább a leeresztőcsavarba raknám/raktam annó, ott mindig olajban van. Így szerintem keveset fog mérni.
|
2011. május 24. 7:21 |
|
|
Pali79
|
Re: Extrák motorra
Nagyon rendben van!
A láncolajzó vezérlésről írhatnál pár sor, hogy mégis, hogy működik.
|
2011. május 24. 5:11 |
|
|
greatman
Motor: Bandit 1200S ; GS500E
|
Re: Extrák motorra
A kijelzőm már elég jól kezd körvonalazódni. http://nattila.hu/index.php?option=com_rsgallery2&page=inline&id=182&Itemid=61Már kész az olaj hőmérséklet érzékelő, a betöltő sapkába került, csatlakozóval lehet bedugni, így nem akadályozza az eredeti funkciót. Nedvesség ellen majd kap még egy gumi tömítést a csatlakozó. Újabb funkciók a külső hőmérséklet mérés, illetve a láncolajzó vezérlés, esőérzékelővel, sebességi fokozat függő szabályzással. A tényleges sebességmérést már nem rakom bele, mert soha nem lesz kész.
|
2011. május 23. 21:52 |
|
|
|
Ki van itt |
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég |
|
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban. Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban. Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban. Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
|
|