|
Pontos idő: 2025. május 9. 6:14
|
Megválaszolatlan hozzászólások
| Aktív témák
Szerző |
Üzenet |
zöldi
Motor: 1150 GS, Ty250, CB500 RR
|
 Re: Futómű
Nézd meg a gyári specifikációt. Szerintem 10w-s olajat ír bele. Vegyél 15w-set, azzal keményebb lesz.
_________________ Bikes are living proof that God loves us and wants us to be happy.
|
2009. május 26. 11:47 |
|
 |
sota
Motor: Suzuki GSF400 Bandit
|
 Re: Futómű
Hali!
Most fogok szimeringet cserélni, és csak annyi lenne a kérdésem, hogy milyen olajat vegyek? Gyárilag szerintem túl puha a futómű. Ezen tudok javítani ha "keményebb" olajat veszek?
|
2009. május 26. 11:40 |
|
 |
yvess
Motor: 650S k6
|
 Re: Futómű
kttom írta: ...Pesten akit tudok az a Motorradnál van a Nagykőrösi úton... Ha Tóth Lacira gondolsz, akkor ő már nincs a motorradnál, Érden nyitott saját műhelyt.
|
2009. május 19. 8:59 |
|
 |
kolixx
Motor: Yamaha XT 660 R '04
|
 Re: Futómű
Ha új szimeringgel is hamar elkezd olajosodni a teló, azt JAVÍTANI vagy cserélni kell!
Balesetveszélyes. Olaj kerülhet a fékre, nem kell ecsetelni, hogy abból mi lehet. Ha egyenetlenül fogy az olaj a szárakból (márpedig nyílván úgy fog), akkor fére fog húzni fékezéskor, ebből is jól pofára lehet esni.
Ez a hengerelés téma nem olyan nagy dolog, egy hétre maradsz kb motor nélkül, és ha jó helyen csináltatod, garanciát is vállalnak rá (erősen javaslom, hogy ilyet keress).
Az utántöltés nagyon felejtős. Ha nem javíttatod vagy cseréled ki a villaszárakat, akkor sűrű szimeringcsere lesz osztályrészed, amivel időben és pénzben is többet buksz hosszú távon.
A sérülést nem láttam, ezért nem tudom mennyire súlyos. Ha elviszed egy szakemberhez, aki telókkal foglalkozik, lehet, hogy hengerelés nélkül is megoldja. Az én régi villámból kicsíszolták azt a részt ami megette a szimeringet, de nem hengereltek. Lehet, hogy ennyi is elég neked. Meg kell nézetni egy ertő emberrel.
_________________ Kutatásra és Orgyilkosságra Létrehozott Ikerhorizontális Xenonmeghajtású eXkavátor
|
2009. május 19. 7:49 |
|
 |
kttom
Motor: GSF 400VC '96
|
 Re: Futómű
Az utántöltéssel az a baj, hogy ahhoz szét kell szedni(sztem...  ) és azt nem nagyon szereti a szimering. Ha töltögetni akarsz akkor amit a hengerlésen spórolsz az elmegy szimeringre. Ráadásul ha olyan a sérülése, akkor egyébként is megeszi a szimeringet. Persze te látod, hogy mennyire folyik és mennyire görbe.
|
2009. május 18. 23:54 |
|
 |
Pittyke
Motor: 400 Bandita 95'
|
 Re: Futómű
Hali! Megnéztem és van benne egy nagyon pici görbület. Az kivitelezhető, hogy néha utántöltök? Maradt még egy deci olaj, és venni is lehet. Azt is tanácsolták, hogy csináltassak egy picit kisebb szimeringet. Nincs sok kedvem a hengerítéssel foglalkozni, nem tűnik olyan nagy bajnak, nem tapasztaltam, hogy húzna vmerre is, fékezéskor sem.
|
2009. május 18. 22:54 |
|
 |
kolixx
Motor: Yamaha XT 660 R '04
|
 Re: Futómű
Azért kérdeztem, mert van egy kis görbülete azoknak a villáknak is. Nekem amikor először szimeringet cseréltek, mondták, hogy garanciát nem vállalnak rá a sérülés miatt. De aztán sosem folyt az olaj, ameddig el nem adtam.
_________________ Kutatásra és Orgyilkosságra Létrehozott Ikerhorizontális Xenonmeghajtású eXkavátor
|
2009. május 13. 7:18 |
|
 |
kttom
Motor: GSF 400VC '96
|
 Re: Futómű
csak ismerem a technikát meg a helyet Vigyázok a masinára 
|
2009. május 13. 2:21 |
|
 |
kolixx
Motor: Yamaha XT 660 R '04
|
 Re: Futómű
kttom:
Te hengereltettél egyet a szárakon?
_________________ Kutatásra és Orgyilkosságra Létrehozott Ikerhorizontális Xenonmeghajtású eXkavátor
|
2009. május 12. 23:27 |
|
 |
kolixx
Motor: Yamaha XT 660 R '04
|
 Re: Futómű
Pittyke:
Ellenőrizni viszonylag egyszerüen lehet a dolgot házilag is. Támaszd fel a motort valamire és nyomd le a hátát (a lényeg, hogy valahogy érd el, hogy a telő kinyúljon jobban mint a saját kényelmi helyzete). Ezek után vegyél egy vonalzót, az élét pedig a villaszár tengelyével párhuzamosan terr rá a villaszárra és kisérd körbe a villaszár palástját.
Azért kell kinyújtani a villaszárat, mert ha szemből kapott ütést a villa, akkor pont azon a ponton hajlik meg ahol az alsó szárba becsúszik. Ezt a pontot akatuk felemelni.
Ha görbe a villaszár, akkor azt fogod látni, hogy néhol nem fekszik fel a vonalzó a villára (azért kell élével és nem lapjával rátenni, hogy ne hajonljon). Ha ez ilyen hajlás nem túl nagy, akkor ezt még a szimering ellensúlyozni tudja. Arra kell csak figyelni, hogy ha mind a kettő hajlott, akkor úgy legyenek betéve, hogy azonos irányba hajoljanak. Lehetőleg a menetiránnyal szembe.
Ha a villaszár felülete sérült, akkor a kihúzott villaszáron kis érdességet kell láss, ami rugózásnál megeszi a szimeringnget.
Kérdezz rá a régi tulajnál, hogy neki volt-e ilyen baja. Nem biztos, hogy ez a gond, lehet rossz a szimering is, vagy túl sok olajat is rakhatott a szerelő a szárakba. Nem kell egyből akasztani a villaszárakat.
_________________ Kutatásra és Orgyilkosságra Létrehozott Ikerhorizontális Xenonmeghajtású eXkavátor
|
2009. május 12. 23:26 |
|
 |
kttom
Motor: GSF 400VC '96
|
 Re: Futómű
Ha újat akarsz venni akkor nem hinném, h jobban kijössz pénzügyileg(38900- Biker-Wolrd). Ha hengereltetsz akkor az kb. 7500 villaszáranként+ olaj+ szimering, mert az ugye cserés... Egy-két nap alatt megcsinálják. Biztos több helyen is foglalkoznak ezzel az országban. Pesten akit tudok az a Motorradnál van a Nagykőrösi úton. Megcsinálják a villaszárat, de azon kívül nem olyan nagy szakértők és szeretnek lehúzni is kicsit... A bontóval óvatosan, nehogy az legyen, hogy veszel magadnak még egy pár girbe-gurba villaszárat. 
|
2009. május 12. 23:03 |
|
 |
Pittyke
Motor: 400 Bandita 95'
|
 Re: Futómű
Na vmi ilyesmitől féltem. Bár csak egy pici karcolás van rajta kb 4-5mm hosszú (inkább kavics). A másikon van egy kb 1cm átmérőjű rozsdás folt, de az egész a kormánynál fent, tehát jelentéktelen. A villák ilyesféle javításáról még életemben nem hallottam (hengerlés). A formályában semmi hibát nem látok , nem is tudom, hogy lehetne ezt könnyen ellenőrizni. Akkor muszáj lesz megint zaklatni a volt tulajt, egy kis infóért. Gondolom Sima Béla egy Pesti ürge, tehát esélytelen. Meg lehet érdemesebb lenne akkor egy bontottat venni.
|
2009. május 12. 22:16 |
|
 |
mzsombor
Motor: Honda XL650V Transalp
|
 Re: Futómű
Nekem is gyanúsan görbe villára utal a hibajelenség. Ha csináltatni kell: Sima Béla.
|
2009. május 12. 21:27 |
|
 |
kolixx
Motor: Yamaha XT 660 R '04
|
 Re: Futómű
Ha sérült volt a teló és nem sértetlen a formája és felülete, akkor az új szimering sem tudja megakadályozni az olajfolyást.
Ha a motor eleje törve volt, és hengerelték a villaszárakat, akkor könnyen lehet, hogy nem sikerült 100%-ra a munka. Ezt érdemes lenne kideríteni.
_________________ Kutatásra és Orgyilkosságra Létrehozott Ikerhorizontális Xenonmeghajtású eXkavátor
|
2009. május 12. 21:21 |
|
 |
Pittyke
Motor: 400 Bandita 95'
|
 Re: Futómű
Hali! Egy hónapja lett az első telókban szimering cserélve. Tegnap vettem észre, hogy a bal oldali megint ereszt, azt hittem, hogy csak még ottmaradt a porlehúzó alatt és most folyt ki, tehát gondosan kitörölgettem. De ma estére megint olajban tocsog. Ami fura az az, hogy az elején látszik egy kis sérülés, (ujjal nem lehet érzékelni) de ott száraz, viszont a blokk felé eső oldala sértetlen de mégis olajos Valamit elbaszott volna a szerelő? vagy valami komolyabb baja van? A megőrülés kerülget, egy hónapja van nálam de még olyan nem volt, hogy minden jó lett volna. ](./images/smilies/eusa_wall.gif)
|
2009. május 12. 21:15 |
|
 |
admin
Adminisztrátor
|
 Futómű
Futómű
|
2008. december 31. 16:59 |
|
 |
|
Ki van itt |
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég |
|
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban. Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban. Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban. Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
|
|