Szerző |
Üzenet |
Hunter
Motor: Suzuki GSF 1200S K3
|
 Re: Motor
Köszi! tudom mit felejtettem el megkérdezni! A szelephézag állításakor az állítószerkezet kontra anyáját hogyan célszerű lehúzni. Arra gondolok, hogy ugye azok a csavarok semmiképpen sem lazulhatnak fel, mert akkor nagy gebasz van!
_________________ ________________________________________________________________________________ Nagyfőnök nem túl kíméletes üzemmódban:
|
2009. január 28. 21:52 |
|
 |
karesz
Motor: R 1200 GS Jawák
|
 Re: Motor
A normál csavarok 12 Nm, az olajfuratos csavarok 16Nm. Más kérdés ?
_________________ Mielőtt kerékpárra ülsz, mindig húzd meg a dinamó csavarjait
|
2009. január 28. 19:08 |
|
 |
Hunter
Motor: Suzuki GSF 1200S K3
|
 Szelephézag
Nos feltettem a galériába a szétszerelés első fázisának képeit. Akit érdekel, csemegézzen! http://kurvara.perverz.hu/bandit/main.php?g2_itemId=11701
_________________ ________________________________________________________________________________ Nagyfőnök nem túl kíméletes üzemmódban:
|
2009. január 28. 13:58 |
|
 |
Hunter
Motor: Suzuki GSF 1200S K3
|
 Szelephézag
Tegnap végre lejött a szelepfedél, és boldogan konstatáltam, hogy állítható a hézag, nem lapkás megoldás!
Azt tudja-e valaki, hogy a szelepfedél csavarjait milyen nyomatékkal kell lehúzni az összerakásnál? Kétféle csavarról van szó. Körben elhelyezett lapos fejű, tömítőalátéttel ellátott csavarok, illetve a gyertyanyílások között sorban négy darab 6-os hatlapfejű, amelyekben olajzófuratok vannak. Nos ezeknek a lehúzási nyomatékára lennék kíváncsi.
Az imbuszfejű csavarok nem igazán voltak meghúzva, könnyűszerrel fel lehetett lazítani őket. A hatlapfejűekhez viszont emberesen hozzá kellett állni. Crova+hosszú szár. Fostam is, hogy beletépem, pláne mikor megláttam, hogy furatosak, kvázi kevesebb az anyag bennük.
Szóval ha tudtok nyomatékot, akkor please!
_________________ ________________________________________________________________________________ Nagyfőnök nem túl kíméletes üzemmódban:
|
2009. január 28. 13:31 |
|
 |
Hunter
Motor: Suzuki GSF 1200S K3
|
 Szelephézag
Urak!
Tegnap elkezdtem szétbontani a banditát!
Csináltam egy csomó fotót, majd feltöltöm őket a képtárba. Szelephézag állítás és karbipucolás, meg légszűrőcsere lesz a szezon előtt. Elég trükkösen szét kell bontani a masinát. Nem is jó látvány így szétszedve, de már látom előre a munkám eredményét, a hosszú élettartamot!
_________________ ________________________________________________________________________________ Nagyfőnök nem túl kíméletes üzemmódban:
|
2009. január 27. 10:32 |
|
 |
kolixx
Motor: Yamaha XT 660 R '04
|
 Re: Motor
K_Isvtán a motorrevü fórumján írta: Hello! Lehetséges az hogy a most megjelent Bandit 1250-es tartósteszt során feltárt váltóhiba tovább öröklött dolog az őstől? Bár lehet sokan (, talán maga cikk írója sem) nem tudnak róla, de létezik ez a tipushiba ami egészen a GSX-R 1100 89-92-es változatáig vezet vissza. Erről a témáról a komolyan érdeklödők olvashattak tőlem is sok tapasztalatot hozzászólást, mind a www.motorsport.hu oldalán lévő Bandit fórumon, a Bandit.hu-n (2008.06 06 környéki hozzászólások) és a http://www.gsx1400.hu/index.php?option= ... tstart=204A 2003-as ívású blokkból 2 barátomnak 2 volt váltóhibás. A másodikban már én végeztem a szomorú beavatkozást. És ekkor kellet rádöbbenem hogy bizony a donornak szánt bontott váltók a gixerekből ugyanolyan hibásak voltak. Egyszerűen a kéregedzett fogaskerék kérge lemállott. Így az evolvens ami a tiszta gördülést biztosítaná kapcsolódáskor a fogakon, mint olyan megszünt létezni... Szerintem ez az igazi tömeggyártás hátránya...talán érdemes volna szentelni egy komolyabb tényfeltárást is, hacsak valakinek nem áll érdekében ezt eltitkolni... Üdv. István Motor revü szerkesztősége a tesco polcain írta: Kedves István!
Érdekes a felvetésed, ezért futottunk néhány kört ebben a témában. Megkérdeztünk hivatalos és nemhivatalos Suzuki-szerelőket is, és egyértelműen azt a választ kaptunk, hogy szerintük ez nem általános típushiba. Ezt látszik alátámasztani az a tény, hogy futnak 100 000-es menetteljesítményű Banditok is bontatlan blokkal, pedig az utolsó fokozat fogaskerekein talált elváltozásnak előbb utóbb hallható jele is tapasztalható. Mindezek ellenére elgondolkodtató, hogy többen is találkoztak ezzel a jelenséggel.
_________________ Kutatásra és Orgyilkosságra Létrehozott Ikerhorizontális Xenonmeghajtású eXkavátor
|
2009. január 19. 18:22 |
|
 |
humbuk
|
 Re: Motor
Én úgy szokatam, hogy az adott lapot, "karcosan"tujam ide-oda mozgatni gyűrődés nélkül. Ha túl lazára állítod, annak hangja lesz és kezdheted előröl. Szerencsére Banditon nagyon nagyon hamar megy. Mondjuk én középméretű lapkával szoktam csinálni ( pl 10-15 nálam 13 ).
|
2009. január 10. 19:16 |
|
 |
T3v3
Motor: 1.2-es Börzsönyi szürkemarha
|
 Re: Motor
Sorry , pontosítok ,mert nem jól írtam. Húztam és nem toltam  A pöcsről jutott eszembe 
|
2009. január 7. 18:34 |
|
 |
karesz
Motor: R 1200 GS Jawák
|
 Re: Motor
Hát én nem tudom hogy mindent be lehet-e tolni . Sztem a hézagméró - pláne az ilyen vékony mérteben- olyan mint az öregember pecse: húzni lehet de tolni nem igazán. Amúgy meg télleg állj oda vki mellé aki csinált már ilyet oszt próbáld ki. Addig ne csináld magad. Nem akarok ismét hasonlatot használni, de vannak dolgok az életben amikre nincs pontos műszaki definíció csak érzésre csináljuk - és sokaknak sikerül is 
_________________ Mielőtt kerékpárra ülsz, mindig húzd meg a dinamó csavarjait
|
2009. január 7. 13:48 |
|
 |
zöldi
Motor: 1150 GS, Ty250, CB500 RR
|
 Re: Motor
Márpedig Teve erősebb 
_________________ Bikes are living proof that God loves us and wants us to be happy.
|
2009. január 7. 11:33 |
|
 |
Tangerine
Motor: GSX 1400 K6
|
 Re: Motor
Ha erősebb vagy, mint a rugó, akkor bármekkorát be tudsz nyomni. 
|
2009. január 7. 11:17 |
|
 |
zöldi
Motor: 1150 GS, Ty250, CB500 RR
|
 Re: Motor
Az én álmoskönyvem azt írja, akkora a hézag, amekkora lapkát még éppen be tudsz tolni.
_________________ Bikes are living proof that God loves us and wants us to be happy.
|
2009. január 7. 6:38 |
|
 |
Hunter
Motor: Suzuki GSF 1200S K3
|
 Re: Motor
T3v3 írta: Ez kevés, ugyanis kinek mi a húzós. Nekem - aki egy csapással töri el a baltát, vagy úgy szakítok el csavart hogy nem is érzek igazán nagy ellenállást, mást jelenthet a "húzós" . Gondolom ez már sokaknak okozott problémát! Az van, hogy van aki "érzi" az ilyen dolgokat a kezében, és van aki nem. Én hálistennek azok közé tartozom, akik gyerekkoruk óta motort és autót szerelnek. 12 évesen újítottam fel először teljesen egyedül a simsonomat. (Szétszed, alkatrészt vásárol, összerak) DE! Ha nem próbálkozik az ember, nem is fogja soha biztosan érezni, hogy jót csinált-e vagy sem! Persze ezt nem egy millás motoron kell begyakorolni. De sajnos tapasztalatot szerezni csak gyakorlattal lehet. Mi nem úgy tanulunk, mint E.T. Ha egy hozzáértő melletted csinálná a szelephézag állítást, és azt mondaná, hogy: Na beállítottam, most próbáld ki, te milyennek érzed a "húzóst"! Na abból lehetne tanulni!
_________________ ________________________________________________________________________________ Nagyfőnök nem túl kíméletes üzemmódban:
|
2009. január 6. 22:55 |
|
 |
T3v3
Motor: 1.2-es Börzsönyi szürkemarha
|
 Re: Motor
Akkor én arra lennék kíváncsi hogy ki hogy méri a hézagot. Csak azért mert legutóbb ez igencsak fejtörést okozott. Pl. adott résbe én 0.15-től egészen 0.25-ig bármelyik lapkát be tudtam nyomni a mérőn . Biztos vagy biztosabb módszert szeretnék. Azt mondták hogy : - " hát olyan cuppanós legyen " - " Hát olyan passzentos legyen " - " izé, hát úgy húzzon "
Ez kevés, ugyanis kinek mi a húzós. Nekem - aki egy csapással töri el a baltát, vagy úgy szakítok el csavart hogy nem is érzek igazán nagy ellenállást, mást jelenthet a "húzós" . Szóval a gond az hogy a ahol pl. a 0.15-ös húzós, ott a 0.20-as is simán bemegy.
|
2009. január 6. 19:04 |
|
 |
Hunter
Motor: Suzuki GSF 1200S K3
|
 Motor
thx
_________________ ________________________________________________________________________________ Nagyfőnök nem túl kíméletes üzemmódban:
|
2009. január 5. 19:57 |
|
 |
zöldi
Motor: 1150 GS, Ty250, CB500 RR
|
 Re: Motor
Szívó 0.10-0.15, kipufogó 0.18-0.23, hidegen. Utána szinkron a teljes megnyugvás jegyében
_________________ Bikes are living proof that God loves us and wants us to be happy.
|
2009. január 5. 14:09 |
|
 |
Hunter
Motor: Suzuki GSF 1200S K3
|
 Motor
Szezon előtt szelephézagot kell ellenőriznem a banditán. A héten neki is állok szétszedni, merthogy még egy-két apró igazítást is eszközölni szeretnék. Majd rakok fel képeket a folyamatról.
Valaki bepötyögné a szelephézag beállítási értékeit?
_________________ ________________________________________________________________________________ Nagyfőnök nem túl kíméletes üzemmódban:
|
2009. január 5. 12:35 |
|
 |
admin
Adminisztrátor
|
 Motor
Motor
|
2008. december 31. 16:58 |
|
 |
|